Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3681
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorEminoğlu, Ayça-
dc.date.accessioned2022-05-23T08:19:06Z-
dc.date.available2022-05-23T08:19:06Z-
dc.date.issued2015-06-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3681-
dc.description.abstractTanıma, her ne kadar hukuksal bir kavram olarak algılansa da aslında siyasal bir tasarruftur. Tanımanın siyasal bir yapıya sahip olması, uluslararası sistemde barış, güvenlik ve düzenin sağlanmak istenmesinden kaynaklanmaktadır. Bu nedenle tanıma, devletler tarafından yaptırım, cezalandırma ya da caydırmaya yönelik bir dış politika aracı olarak kullanılabilmektedir. Diğer yandan devletler tanıma/tanımama kararlarını öncelikli olarak ulusal çıkarları çerçevesinde değerlendirmektedirler. Devletlerin ulusal çıkarları ise uluslararası konjonktüre göre değişebilmekte ve dönem koşullarına uygun olarak belirlenmektedir. Bu çalışmada tanıma/tanınma sürecinde uluslararası hukuktan ziyade devletlerin ulusal çıkarlarının etkili olduğunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu bağlamda, tarihsel süreçteki devlet örnekleri dönemsel olarak incelenmiştir. Özellikle Balkanlar, devletlerin ortaya çıkış biçimleri ve tanıma konusunda oldukça fazla örneği barındıran bir bölge olmuştur. Bölgenin yakın dönem örneği olarak Kosova, hem bağımsızlık mücadelesinde hem de tanınma sürecinde son derece sancılı bir dönem geçirmiştir. Yaşanan bu süreç uluslararası hukukta ve uluslararası politikada ayrılan devletlerin tanınması konusunda yeni tartışmalara yol açmıştır. Bu nedenle, Kosova ayrıca ele alınmış ve tanınma sürecindeki hukuksal ve siyasal unsurlar değerlendirilmiştir Although the recognition of states is commonly perceived as a legal fact, it is actually a political act. The political structure of the recognition results from the desire to provide peace, security and order in international system. Therefore, recognition can be used as a foreign policy tool through sanction, penalty or deterrence. On the other hand states evaluate their recognition/nonrecognition decisions within the frame of their national interests. The national interests of states could change due to the international conjuncture and determined in accordance with the conditions of the period. In this study, it is aimed to put forth that the national interests of states is more effective than international law in the process of recognizing/recognition of states. In this context the state examples in historical process is examined as periodical. Especially Balkanshas been a region that contains many examples in the case of creation of states. Kosova,as the recent era example of the region, either independence struggle or recognition process has been experienced uttermost painfully. These process caused new discussions in international law and international politics about recognizing the secession of states. Therefore, Kosova is seperately considered and political and legal facts in recognition process is determined.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectTanıma, Uluslararası Politika, Uluslararası Hukuk, Kosovatr_TR
dc.subjectRecognition, International Politics, International Law, Kosovatr_TR
dc.titleUluslararası politikada tanımanın esasları: Kosova analizitr_TR
dc.title.alternativeThe fundamentals of recognition in international politics: Analysis of Kosovotr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Uluslararası İlişkiler

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
413855.pdf1.58 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.