Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3443
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorFiş Ümit, Semra-
dc.date.accessioned2022-05-10T13:11:42Z-
dc.date.available2022-05-10T13:11:42Z-
dc.date.issued2011-01-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3443-
dc.description.abstractİnternet'in sağladığı etkileşimli ortam ve sınırsız bilgiye ulaşabilme gibi özellikler nedeniyle uzaktan eğitim, özellikle üniversite eğitiminde oldukça yaygınlaşmaktadır. Son yıllarda özellikle ülkemizdeki uzaktan yüksek öğretimin ilerlemesi ve buna ek olarak yeni teknolojilere dayalı öğretim yöntemi ile ders işlemenin önemi üzerinde durulmaktadır. Ayrıca yapılan araştırmalar öğrencilerin iyi tasarlanmış çoklu ortam sunumlarıyla, sözlü anlatımlardan daha iyi öğrendiklerini de göstermektedir. Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde ders anlatımında kullanacakları; çoklu ortam öğeleriyle desteklenmiş, Sosyal ve Fen Bilimlerindeki Web Tabanlı Eğitim materyallerinin hazırlanmasında tasarım kriterlerini belirlemektir. Materyaller iki farklı alanda hazırlanarak tasarım konusundaki farklılık ve benzerlikler ortaya çıkartılmak istenmiştir. Alan uzmanlarından alınan yardım ile araştırmacı tarafından Tarih ve Biyoloji materyalleri tasarlanmış ve materyaller alan uzmanları tarafından değerlendirilmiştir. Bu materyaller, KTÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinde, internet üzerinden ve ilgili öğretim elemanı tarafından derslerinde uygulanmıştır. Tarih materyali KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliğinden 36 öğrenciye, Biyoloji materyali ise KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliğinden 32 kişiye uygulanmıştır. Uygulama sonucunda nicel ve nitel değerlendirmeler yapılmıştır. Değerlendirme ölçeği olarak, geçerlik-güvenirlik çalışması yapılan 23 maddelik ?Web Tabanlı Eğitim Materyali Ölçeği? kullanılmıştır. Bir diğer veri kaynağı da uygulamanın yapıldığı öğrencilerle ve uygulamayı yapan öğretim elemanlarıyla yürütülen yarı yapılandırılmış mülakatlardır. Çalışma sonunda, öğretim elemanlarının Web Tabanlı Eğitimde ders anlatırken kullanacakları, Sosyal ve Fen Bilimleri alanındaki öğretim materyallerinin kullanılabilir, kaliteli, öğrencinin başarısını ve motivasyonunu artıracak şekilde oluşturulmasını sağlayacak tasarım kriterleri belirlenmeye çalışılmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectWeb Tabanlı Eğitim, Materyal Geliştirme, Tasarım Kriterleri.tr_TR
dc.subjectWeb-based Education, Material Development, Designing Criteria.tr_TR
dc.titleWeb tabanlı uzaktan eğitimde ders materyali tasarımı, uygulaması ve materyal tasarım kriterlerinin belirlenmesitr_TR
dc.title.alternativeDesigning and implementing course material in web based distance education and determining criteria for material designingtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
276455.pdf4.34 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.