Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3437
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çiftçi, Erhan | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-10T12:46:07Z | - |
dc.date.available | 2022-05-10T12:46:07Z | - |
dc.date.issued | 2009-02 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3437 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, geliştirilen bilgisayar destekli materyalinin işitme engelliöğrencilerin cümle kurma, cümlede zamanları doğru olarak kullanabilme gibi yazılıanlatım becerilerine etkilerini; Türk Dili ve İşitme Engelliler öğretmenlerinin geliştirilenmateryal ile ilgili görüşlerini ortaya koymaktır.Materyalin geliştirilmesi aşamasında 3 ayrı coğrafi bölgemizin 4 farklı ilinde 4 işitmeengelliler ilköğretim okulu ve 2 işitme engelliler meslek lisesinde görev yapmakta olan 34öğretmen ve 19 işitme engelli öğrencinin velisi ile görüşülmüş, 77 öğrenci ile ön çalışmayürütülmüştür. Özel durum çalışması yönteminin kullanıldığı bu araştırmada İşitmeEngelliler Kız Meslek Lisesi 9. sınıfında iki farklı şubede okumakta olan 17 kız öğrenci ileçalışılmış, elde edilen veriler Türk Dili öğretmenleri, İşitme Engelliler öğretmenleritarafından değerlendirilmiştir.Elde edilen bulgulara göre, geliştirilen bilgisayar destekli materyalinin, öğrencilerincümle kurma, hedeflenen geçmiş, şimdiki ve gelecek zamanları doğru olarak kullanabilmegibi yazılı anlatım becerilerine pozitif yönde katkı sağladığı tespit edilmiştir. Materyalideğerlendiren işitme engelliler sınıf öğretmenleri, bilgisayar destekli materyalleringeliştirilmesi gerektiğini, bu materyallerin işitme engelli öğrencilerin dil gelişimine olumlukatkılar sağlayacağını belirtmişlerdir.Öğrencilere doğruyu, bağımsız ve keşfederek öğrenebilme imkânı sunan bilgisayardestekli eğitim materyalleri, özellikle işitme engelliler gibi iletişim güçlüğü çeken engellibireylerin eğitimine önemli katkılar sağlamaktadır. Araştırmanın uygulama sürecindeişitme engelli öğrencilerin başarıları ile doğru orantılı olarak özgüvenlerinde de gelişimgözlenmiştir. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | İşitme Engelli, Bilgisayar Destekli Eğitim Materyali, Yazılı AnlatımBecerisi | tr_TR |
dc.subject | Deaf People, Computer Aided Education Material, Writing Skill | tr_TR |
dc.title | İşitme engelli öğrenciler için hazırlanan bilgisayar destekli yazılı anlatım becerisi geliştirme materyalinin tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Designing, implementation and evaluating material developed for improving deaf students' writing skill | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
238459.pdf | 5.64 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.