Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3422
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKırkbir, Fazıl-
dc.date.accessioned2022-05-10T07:49:14Z-
dc.date.available2022-05-10T07:49:14Z-
dc.date.issued2007-02-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3422-
dc.description.abstractBu çalışma “Türkiye’de termal turizm pazarlamasında müşteri sadakatine yönelik yarışan modellerle yapılan yapısal bir model önerisi” başlığını taşımakta olup, müşteri sadakatinin termal işletmeler için önemi ve termal turizmde geçerli olabilecek bir müşteri sadakat modeli önerisinde bulunmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda ilk olarak konu ile ilgili teorik bilgilere yer verilmiştir. Turizm ve termal turizm ile ilgili bilgilerden sonra termal turizmde hizmet pazarlaması ve termal turizmde müşteri sadakati konuları literatür taramasının yanında iki yıl süren süren nitel araştırmadan elde edilen bilgilerle birlikte ortaya konmuştur. Bu amaçla, çalışmada termal turizmdeki müşteri sadakati tüm yönleri ile ele alınmış iki sene süresince yapılan nitel araştırmanın ardından 540 adet termal turizm müşterisi ile gerçekleştirilen anket uygulamasından elde edilen veriler SPSS 13.0 ve AMOS 4.0 paket programları ile analiz edilmiştir. Araştırmamızdan elde edilen sonuçlar Türkiye’de termal turizm sektöründe müşteri sadakatinin sağlanmasında, algılanan fiyat, algılanan kalite, algılanan değer, müşteri tatmini, performans ve ağızdan ağza iletişim faktörlerinin önemini ve önem derecelerini ortaya koymuştur. Türkiye’de termal turizm tesislerinde müşteri sadakatini sağlamanın yolu, sayılan faktörlerin müşterilere en uygun düzeyde sunulmasından geçmektedir. In this research has a title that ‘A Structural Model Suggestion Using Competing Models About Customer loyalty On Tourism Marketing In Turkey’ and aim of this research is to suggest a model about customer loyalty model that useful and important for thermal tourism. In this respect, the therotical information has firstly been stated.After putting something down concerning Tourism and The Thermal Tourism, information got from researches lasted for 2 years besides the Service Marketing and customer loyalty at Thermal Tourism and then the aplication has been into effect. For his purpose, customer loyalty on thermal tourism investigated and after a qualitative study on this subject during two years, a inquiry was applied 540 customers of thermal toursim and then data was analyzied with SPSS 13.0 and AMOS 4.0 (Structural Equation Model) Results that are taken from this research suggest that perceived price, perceived quality, perceived value, customer satisfaction, performance and word of mouth have important effect on customer loyalty on thermal tourism sector in Turkey. To ensure customer loyalty on thermal tourism in Turkey, these factors should be applied suitable way..tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.titleTürkiye'de termal turizm pazarlamasında müşteri sadakatine yönelik yapısal bir model öneristr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
210757.pdf1.16 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.