Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3330
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çelik, Zeynep | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-06T08:16:34Z | - |
dc.date.available | 2022-05-06T08:16:34Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3330 | - |
dc.description.abstract | Eğitimin önemli bir aşaması olan ölçme ve değerlendirme, kendi içinde bazı evrelere ayrılmaktadır. Bu evreler, eğitimin hedeflerine göre doğru ölçmeler yapabilecek sınavların hazırlanması, uygulanması, kayıtlarının ayrıntılı şekilde tutulması ve sonuçlarındeğerlendirilmesidir. Teknoloji ve internetin hayatımıza girmesi ile eğitimde, ölçmearacı(sınav) hazırlama, ölçme(sınavı uygulama ve sonuçları elde etme) ve ölçüm sonuçlarını değerlendirmede geleneksel yöntem ve ortamlar değişmektedir. Eğitimin iletişim, zaman vemekan sınırı sorunlarına çözümler getirilmektedir. Ayrıca, eğitimde kaliteyi artıran önemlietkenlerden biri olan bilgi yönetiminin internet tabanlı yapılabilmesi öğrenme yönetimsistemlerini ortaya çıkarmaktadır.Bu çalışmanın amacı, KTU Fatih Eğitim Fakültesi'ne ait web tabanlı otomasyon ve ölçme-değerlendirme yönetim sistemi hazırlayarak bu sistemin eğitimci ve öğrenciler tarafındankullanılması sonucu olumlu ve olumsuz yönlerini tespit etmektir. Hazırlanan sistem altyapıoluşturma-görevlendirme, kullanıcı işlemleri, erişim-kontrol işlemleri, soru havuzu, sınavhazırlama, online sınav uygulama, cevap analizleri-özet grafik, ödev-ders dokümanımodüllerinden oluşmaktadır.Sistemde, eğitimci ve öğrenciler arasında internet ortamında bilgi paylaşımı sağlanmaktadır. Sistemin deneme amaçlı uygulamaları sonucunda öğrencilerin online vegeleneksel yöntemlerdeki sınav notları karşılaştırılmıştır. Ayrıca sistemi kullanan eğitimci veöğrencilerle yapılan anket ve mülakatlarda, online sistemin özelliklerine ve online sınav yöntemi ile geleneksel sınav yönteminin karşılaştırılmasına yönelik bulgular elde edilmiştir.Elde edilen verilere göre, hazırlanan çalışmada online sınav yönteminin geleneksel sınav yöntemine göre olumlu sonuçları olduğu gözlenmiştir. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | tr_TR |
dc.subject | Öğrenme Yönetim Sistemi, Ölçme Ve Değerlendirme Sistemi, İnternete Dayalı Eğitim, İnternet Tabanlı Sınav, İnternete Dayalı Ölçme ve Değerlendirme Yönetim Sistemi. | tr_TR |
dc.subject | Learning Management System, Measurement And Evaluation System, Internet Based Education, Internet Based Exam, Internet Based Measurement And Evaluation System. | tr_TR |
dc.title | Web tabanlı otomasyon ve ölçme-değerlendirme yönetim sistemi: KTU Fatih Eğitim Fakültesi Örneği | tr_TR |
dc.title.alternative | Web based automation and measurement-evaluation management system: KTU Fatih Educational Faculty | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
182983.pdf | 1.7 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.