Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3293
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorÖksüz, Melek-
dc.date.accessioned2022-04-29T11:14:24Z-
dc.date.available2022-04-29T11:14:24Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3293-
dc.description.abstractSanayi Devrimi sonrasında Avrupa’da meydana gelen ekonomik gelişmeler toplumların tüketim alışkanlıklarının değişmesinde etkili olmuştur. Her alanda ürün ve hizmetlerin çeşitliliği artmıştır. Bu ürünlerin geniş kitlelere ulaştırılması meselesi ister istemez reklam olgusunu ortaya çıkarmıştır. Tüketim toplumunun oluşumundaki en etkili araçlarından biri olan reklamın, Osmanlı ülkesinde yazılı basında yaygın olarak kullanılması gazetelerin sayısının artması ile eş zamanlı olarak gelişmiştir. 19. yüzyıldan itibaren çıkarılan ulusal ve yerel gazetelerin sayısında II. Meşrutiyet sonrasında belirgin bir artış gözlemlenirken; gazete sayfalarındaki reklamların da çeşitlenmesi söz konusu olmuştur. Bu çalışmada, Trabzon’da yayımlanan “Trabzon’da Meşveret” gazetesindeki reklamlar incelenerek 20. yüzyıl başlarında Trabzon’un tüketim alışkanlıkları, ekonomik, sosyal ve kültürel yapısı reklamlar üzerinden değerlendirilmeye çalışılmıştırtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz İncelemeleri Dergisitr_TR
dc.subjectTrabzon’da Meşveret Gazetesi, Reklam, Tüketim Toplumutr_TR
dc.subjectTrabzon’da Meşveret newspaper, Advertisement, Commercials, Consumer societytr_TR
dc.title“Trabzon’da Meşveret” Gazetesi'ndeki Reklamlar Üzerinden Trabzon'un Sosyal Ekonomik ve Kültürel Analizitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.sayiNo.sayiNumber24tr_TR
dc.ciltNo.ciltNumber12tr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Tarih Bölümü Makale Koleksiyonu

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin1.19 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.