Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2854
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Walid, Yaqoobi | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-08T11:43:20Z | - |
dc.date.available | 2022-04-08T11:43:20Z | - |
dc.date.issued | 2020-02 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2854 | - |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, Artvin-Erzurum karayolu üzerinde bulunan ardgerme tekniği ile inşa edilen kutu kesitli Budan köprüsünün doğrusal ve doğrusal olmayan analizleri, sonlu eleman yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Köprünün sonlu eleman yöntemi için SAP2000 paket programı kullanılmış ve bu program yardımıyla, köprüye etkiyen yüklerle, yük birleşimleri oluşturulmuş ve en elverişsiz yüklemeye göre maksimum kesit tesirleri belirlenmiştir. Ayrıca doğrusal ve doğrusal olmayan yöntemlerden elde edilen büyüklükler karşılaştırılmıştır. Statik itme ve zaman tanım alanında analizler sonucu köprünün performans düzeyi, en büyük yerdeğiştirme ve en büyük taban kesme kuvvetleri belirlenmiştir. Bu tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; genel bilgiler, konuyla ilgili daha önce yapılan çalışmalar, formülasyon yöntemleri ve öngerilmeli köprülerin hesap ve tasarımı ile ilgili genel bilgiler verilmektedir. İkinci bölümde; köprünün geometrik özelliklerine, köprünün kesitlerine, malzeme özelliklerine, deprem yüklerine ve sonlu eleman modeline yer verilmektedir. Üçüncü bölümde; elde edilen bulgu ve irdelemelere yer verilmektedir. Dördüncü bölümde; çıkan sonuçlar değerelendirilerek bu sonuçlar ışığında önerilerde bulunulmuştur. Son olarak, referanslar ve özgeçmiş sunulmaktadır. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Öngerilmeli Karayolu Köprüsü, Ardgerilme, Malzeme Özelliği, Modal Analiz, Yerdeğiştirmeler, Sonlu Eleman Model | tr_TR |
dc.subject | Prestressed Highway Bridge, Post Tensioned, Material Properties, Modal Analysis, Displacements, Finite Element Model | tr_TR |
dc.title | Kutu kesitli ardgermeli köprülerin doğrusal ve doğrusal olmayan davranışlarının berlirlenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Determination of linear and nonlinear behavior of posttensioned concrete box girder bridges | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | İnşaat Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
623488.pdf | 5.2 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.