Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2827
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorIsmael, Roda Bilal-
dc.date.accessioned2022-04-08T10:28:10Z-
dc.date.available2022-04-08T10:28:10Z-
dc.date.issued2021-02-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2827-
dc.description.abstractOtelcilik sektöründe uygulanan yeşil veya çevre dostu uygulamalar tüm dünyada gelişme göstermektedir. Otel müşterileri çevre sorunları konusunda daha bilinçli hale gelmekte ve yalnızca ihtiyaçlarını karşılayan değil, aynı zamanda çevre dostu ürün ve hizmetler talep etmektedir. Çevre dostu bir otel, su ve enerji tasarrufu sağlayarak ve katı atıkları azaltan programları uygulayarak paradan tasarruf edebilir ve dünyayı koruyabilir. Ekolojik uygulamalar, otelleri Yeşil Yıldız sertifikası almaya teşvik ederek yeşil otellere dönüştürür ve onların müşteri memnuniyetinin artmasını sağlar. Bu çalışmada, yeşil pazarlama uygulamalarının müşterilerin memnuniyeti üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, Trabzon ilinde yer alan Yeşil Yıldız sertifikasına sahip otelde kalan 390 misafire anket uygulanarak veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizleri SPSS istatistik programı aracılığı ile yapılmıştr. Verilerin analizinde içerik anazi, tanımlayıcı analiz, faktör analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizleri kullanılmıştır. Çalışmada enerji tasarrufu, hava kalitesi yönetimi, su tasarrufu ve geri dönüşüm ve atık yönetiminin müşterilerinin memnuniyeti üzerinde önemli derecede etkili oldukları sonucuna varılmıştır. Bu konuyla ilgili yapılmış çok fazla araştırma bulunmadığından, bu çalışma tamamen özgün bir çalışma olup gelecekteki araştırmacılara yol göstereceği düşünülmektedir. Green or environmentally friendly practices applied in the hospitality sector are developing all over the world. Hotel customers are becoming more aware of environmental issues and demand products and services that not only meet their needs but are also environmentally friendly. An eco-friendly hotel can save money and protect the planet by saving water and energy and implementing programs that reduce solid waste. Ecological practices turn hotels into green hotels by encouraging them to obtain green star certification and increase their customer satisfaction. This study aims to determine the effect of green marketing practices on customer satisfaction. In this context, data were collected by applying a questionnaire to 390 guests staying in the hotel with Green Star certificate in Trabzon province. Analyzes of the obtained data were made with the SPSS statistics program. Content analysis, descriptive analysis, factor analysis and multiple linear regression analysis were used in the analysis of the data. The study concluded that energy saving, air quality management, water saving and recycling and waste management have a significant effect on customer satisfaction. Since there is not much research done in this context, this thesis study is completely original and it is a guide for future researchers.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectMüşteri Memnuniyeti, Regresyon Analizi, Yeşil Pazarlama Uygulamaları, Yeşil Yıldız Sertifikası.tr_TR
dc.subjectCustomer Satisfaction, Regression Analysis, Green Marketing Practices, Green Star Certification.tr_TR
dc.titleYeşil pazarlama uygulamalarının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe impact of green marketing practices on customer satisfactiontr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
669214.pdf983.46 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.