Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2821
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKartal, Hilal-
dc.date.accessioned2022-04-08T08:15:22Z-
dc.date.available2022-04-08T08:15:22Z-
dc.date.issued2021-01-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2821-
dc.description.abstractTüketimin her geçen gün artmasıyla birlikte, tüketicilerin istekleri ve ihtiyaçları da artış göstermektedir. Günümüzde tüketiciler günlük ihtiyaçlarının yanı sıra, ani bir dürtüyle gelen satın alma isteğiyle, ihtiyacı olmadığı halde alışveriş yapma eğilimindedirler. Tüketiciler bazen planlayarak bazen de plansız bir şekilde satın alım yapmaktadırlar. Tüketicilerin, özellikle gıda sektöründe plansız alışverişe yöneldikleri daha önce yapılan çalışmalarda kendini göstermektedir. Yapılan plansız alışveriş sonucunda tüketicilerin memnuniyet düzeyleri de değişiklik göstermektedir. Bu çalışmada gıda sektöründe yapılan plansız alışverişin memnuniyet üzerindeki etkisi ve bunun yanında demografik faktörlerin gıda sektöründe yapılan plansız alışveriş üzerindeki farlılıkları incelenmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda geliştirilen anket formu, Trabzon ilinde kolayda örneklem yöntemi ile seçilen 400 kişi üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen veriler ise SPSS istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, plansız alışveriş düzeyi demografik faktörlere göre anlamlı seviyede farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Bunun yanında, plansız alışverişin müşteri memnuniyeti üzerine etkisi için yapılan regresyon sonucu da anlamlı bulunmuştur As the consumption increases day by day, the demands and needs of the consumers are also increasing. Nowadays, consumers tend to shop in spite of their daily needs, with a sudden impulse to buy. Consumers sometimes make purchases by planning and sometimes unplanned. The fact that consumers tend to unplanned shopping, especially in the food sector, shows itself in previous studies. As a result of unplanned shopping, the satisfaction levels of consumers also vary. In this study, the effect of unplanned shopping in the food sector on satisfaction as well as the differences in demographic factors on unplanned shopping in the food sector were examined. The questionnaire form developed in line with the purpose of the study was applied to 400 people selected by convenience sampling method in Trabzon. The data obtained were analyzed with the SPSS statistical package program. As a result of the research, it was found that the level of unplanned shopping differs significantly according to demographic factors. In addition, the result of the regression made for the effect of unplanned shopping on customer satisfaction was found to be significant.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectTüketici Davranışları, Plansız Alışveriş, Memnuniyettr_TR
dc.subjectConsumer Behaviour, Impulse Buying, Satisfactiontr_TR
dc.titleGıda sektöründe, tüketicilerin plansız satın alma davranışları sonrası memnuniyet düzeyleri: Trabzon ilinde bir uygulamatr_TR
dc.title.alternativeSatisfaction levels of consumers after unplanned buying behavior in the food sectortr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
659842.pdf862.87 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.