Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2815
Başlık: Konum tabanlı sosyal ağ uygulamalarının tüketicilerinin kafe ve lokanta tercihleri üzerinde etkisinin belirlenmesi: Trabzon ilinde bir uygulama
Diğer Başlıklar: Impact of location-based social network applications on consumer cafes and restaurants preferences: an application in Trabzon
Yazarlar: Ton, Nu Khanh Tram
Anahtar kelimeler: Sosyal Medya, Konum Tabanlı Sosyal Ağ Uygulamaları, Tüketici Tercihi, Kafe ve Lokanta, Regresyon Analizi.;Social Media, Location-Based Social Network Applications, Consumer Preferences, Café and Restaurant, Regression Analysis.
Yayın Tarihi: Şub-2021
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle birlikte konum tabanlı sosyal ağ uygulamaları, insan hayatında önemli bir rol oynar hale gelmiştir. Tüketiciler, bu uygulamaları (örneğin TripAdvisor, Foursquare ve Google Maps vb.) yeni mekânlar, yeni seyahat yeri keşfetmek vb. faaliyetler için aktif bir şekilde kullanmaktadırlar. Yeme-içme sektöründe bu mobil uygulama türü tüketicilere, mekânlar aramaya, mekânlara ilişkin değerlendirmelere ve yorumlara bakmaya imkân tanımaktadır. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin kafe ve lokanta tercihlerini etkileyen faktörleri belirlemektir. Bu bağlamda, araştırmanın ön çalışmasında TripAdvisor, Foursquare ve Google Maps uygulamalarında en yüksek en yüksek değerlendirme puanına ve yorum sayısına sahip olan Trabzon ilindeki kafe ve lokantalar ile ilgili tüketici yorumlarına NVivo 12.0 programı ile içerik analizi yapılmıştır. Saha çalışmasında ise, seçilen kafe ve lokantalara gelen 411 tüketiciye yüzyüze ve çevrimiçi ortamda anket uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler, SPSS istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. İstatistiksel yöntem olarak tanımlayıcı analiz, açıklayıcı faktör analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışmada servis, yemek kalitesi ve temizlik, imaj, konum ve uygunluk faktörlerinin tüketicilerin kafe ve lokanta tercihleri üzerinde önemli ölçüde etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Atmosfer, ambiyans, fiyat ve menü çeşitliliği faktörlerinin ise tüketicilerin kafe ve lokanta tercihleri üzerinde etkili olmadığı tespit edilmiştir In recent years, with technology development, location-based social network applications have become an important part of people's lives. Users use those applications (e.g. TripAdvisor, Foursquare and Google Maps, etc.) actively to explore new places, new travel destinations, and so on. In the food and beverage sector, such applications allow users to look for new places along with ratings and reviews of those places. The main objective of this study is to specify factors that impact customer preferences of cafés and restaurants. Regarding this objective, in the preliminary study of this research, cafés, and restaurants in Trabzon city have the highest ratings and number of consumer reviews in TripAdvisor, Foursquare, and Google Maps were selected. Then content analysis has been performed on consumer reviews about selected places by the NVivo program. In the field study, 411 questionnaires were conducted both by face-to-face and online method among consumers who came to several selected cafés and restaurants. Descriptive analysis, exploratory factor analysis, and multiple linear regression analysis were applied by the SPSS program. In this study, services, food qualities and cleanliness, image, location, and convenience were found to have significant impacts on consumer preferences of cafés and restaurants. Atmosphere, ambiance, prices, and menu varieties did not show any impact on consumer preferences of cafés and restaurants.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2815
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
664429.pdf1.5 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.