Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2805
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorYağcı, Pınar Aksoy-
dc.date.accessioned2022-04-08T05:24:39Z-
dc.date.available2022-04-08T05:24:39Z-
dc.date.issued2020-05-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2805-
dc.description.abstractGünümüzde tüketicilerin ürün ve hizmet değerlendirmelerinde mantıksal karar vermenin yanında duygusal yaklaşımların da ön plana çıkması, ürünlerin sadece fonksiyonlarına ve sağladıkları faydalara değil aynı zamanda soyut, estetik ve sembolik yönlerine değer vermeleri, hazsal tüketimin giderek önem kazanmasını sağlamaktadır. Ürünlere bakış açısında yaşanan bu değişim doğal olarak birçok sektörü etkilemektedir. Bu çalışmada taraftarların gerçekleştirmiş oldukları hedonik tüketim davranışlarının sosyokültürel özellikler açısından değerlendirilerek aralarındaki ilişkinin ortaya koyulması amaçlanmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Trabzon ilinde 402 taraftara anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler bir istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz yöntemleri olarak Frekans Analizi, Geçerlilik ve Güvenirlik Analizi, Faktör ve Korelasyon Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda taraftarların yapılan alışveriş türleri ile kültür, sosyal sınıf, referans grupları, aile ve rol ve statü arasında birçok ilişki olduğu görülmektedir Nowadays, emotional aspects of the consumers' coming into prominence besides logical decisions in product and service evaluations, valuing not only the functions and benefits of the products but also their abstract, aesthetic and symbolic aspects ensure hedonic consumption gradually gaining importance. Change in the perspective of the product affects naturally many sectors. In this study, it is aimed to reveal the relationship between them by evaluating the hedonic consumption behaviors of the fans in terms of socio-cultural characteristics. Questionnaire was used as a data collection tool. The questionnaire was applied to 402 fans in Trabzon province. The data procured were analyzed using a statistical program. Frequency analysis, validity and reliability analysis, factor and correlation analysis were used as the analysis method. The result of the research that there are many relationships between the types of shopping done by fans and the culture, social class, reference groups, family role and status.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectHedonizm, Hedonik (Hazcı) Tüketim, Taraftartr_TR
dc.subjectHedonism, Hedonic (Hedonist) Consumption, Supportertr_TR
dc.titleFutbol endüstrisinde taraftarların hedonik tüketim davranışlarının sosyo-kültürel özellikler açısından incelenmesi: Trabzon ilinde bir uygulamtr_TR
dc.title.alternativeExamination of the hedonic consumption behavior of the supporters in terms of socio cultural characteristic, in football industrytr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
663242.pdf926.82 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.