Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2802
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKırmızıkaya, Arif-
dc.date.accessioned2022-04-07T12:01:09Z-
dc.date.available2022-04-07T12:01:09Z-
dc.date.issued2019-05-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2802-
dc.description.abstractMal veya hizmeti satın alma aşamasındaki birey veya kurumların karar ve satın alma süreci, tüketicilerin satın alma davranışlarını oluşturur. Tüketicilerin davranışları nüfus, sosyal, ekonomik, psikolojik ve kültürel faktörlerden etkilendiği gibi, aynı zamanda ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma kararlarından da etkilenmektedir. Bu faktörlerin tümünün birleşimi tüketici davranışının çerçevesini belirlemektedir. İşletmelerin tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyebilmesi ve yoğun rekabet ortamı ile başa çıkabilmesi için tüketicinin kültürel, sosyal, psikolojik ve kişisel durumlarını göz önünde bulundurması gerekmektedir. Bu durumun sürekliliğini sağlayabilmek ve tüketicinin satın alma davranışında bulunmasını, kendi müşterisi olmasını sağlayabilmek için tüketicinin satın alma davranışlarını da iyi tanıması gerekmektedir. Bu doğrultuda ülkemize tatil amacıyla ziyarete gelen ortadoğu turistlerinin satın alma davranışları incelenmektedir. Türkiye'ye gelen ortadoğu turistlerinin ülkeye bıraktıkları döviz oldukça yüksektir. Hemen hemen her sektörde satın alma eyleminde bulunan ortadoğu turistlerinin genel özelliklerine bakıldığında nelerden hoşlanıp hoşlanamayacakları incelenebilmektedir. Ortadoğu turistlerinin her geçen yıl sürekli artan bir şekilde ülkemizi tatil için tercih etmeleri bu alanda çalışma yapılmasını gerektirmektedir. Bu çalışmanın amacı, Ortadoğu turistlerinin Doğu Karadeniz'de satın alma davranışlarını islami bağlılık, memnuniyet düzeyleri, helal ürün, hizmetler ve etnik pazarlama kavramlarıyla birlikte incelemektir. Ayrıca bu çalışmanın bir diğer amacı da ortadoğu turistlerin satın alma davranışında bulunurken Trabzon'da hangi mal ve hizmetleri eksik bulduklarını araştırmaktır. Trabzon ilinde tatile gelen ortadoğu turistlerinin satın alma davranışlarını belirlemeye yönelik anket yapılmıştır. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bir istatistik programı kullanılarak, faktör analizi yapılmıştır. Sonuç bölümünde ise ortadoğu turistlerinin satın alma davranışlarında bulunurken helal ürün ve hizmetler, memnuniyet düzeyleri, fiyat ve kalite, islami bağlılıkları, etnik pazarlama ve Türkiye hayranlıklarıyla arasındaki ilişki ortaya konmuştur. Ortadoğu turistlerinin son yıllarda Türkiye'yi tatil için tercih etmeleri ve ülkemizde satın alma eylemlerinde bulunmalarından dolayı literatüre ve işletmecilere katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Consumers purchasing behaviors are generated of the progress of purchasing and deciding of individual and organizations that are at the progress of purchasing service or product. Consumers' behaviors are affected by population, sociodemographic, psychological and cultural factors as well as they are affected by product, price, distribution and promotion decisions. The combine of all those factors are shapes the borders of consumer behavior. Companies have to take into account of consumers cultural, social, psychological and personal situations for overcome with rough competition and affecting consumer's behaviors. For ensuring permanence of the situation and convincing the consumer to have consuming behaviorand keeping the consumer as company asset must be had deeper insight on consumer purchasing behavior. For this purpose, purchasing behavior of tourists who came our country for vacation from middle-east countries was investigated. Tourists who come from middle-east countries leave huge amount foreign currency in Turkey. If general features of middle-eastern tourists who are almost having purchasing at all sectors are investigated, they can be examined in terms of what likes and do not. Year after year, rising amount of middle-eastern tourist who chooses our country for vacation makes it necessary to do research on this issue. Thepurpose of thisstudy, investigatingmiddle-easterntouristspurchasingbehavior at easternblacksearegiontogetherwithIslamicadherence, satisfactiongrade, halal product sandservice sandethnic marketing concepts. Further, otherpurpose of thisstudy is investigating while middle-eastern tourist smaking purchasing behavior at Trabzon which productand services are found missing by middle-easterntourist. A survey conducted forex ploring purchasing behavior of tourists who cameto Trabzon city from middle - eastcountries. İn the study simple random sampling method was used. Factoranalysiswasperformedusingby a statistical program. At the result section, while the middle-eastern tourist having purchasing behavior, the relationship among halal product and service, satisfaction grade, Turkey admiration, price and quality, Islamic adherence, ethnic marketing was exhibited. Because of middle-eastern tourists choosing Turkey for vacation and at recent years and having purchasing act in our country, this study is thought to will make contribution both in academically literature and business environments.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectSatın Alma Davranışı, EtnikPazarlama, Helal Ürün ve Hizmetler, Memnuniyet Düzeyi, Türkiye Hayranlığı, Fiyat ve Kalite, Araştırmatr_TR
dc.subject:PurchasingBehavior, Ethnic Marketing, Halal Product andServices, SatisfactionLevel, Turkeyadmiration, PriceandQuality, Researchtr_TR
dc.titleOrtadoğu turistlerinin Türkiye'de satın alma davranışlarının incelenmesi üzerine araştırma: Trabzon ili örneğitr_TR
dc.title.alternativeA study on investigation of Middle-Eastern tourists purchasing behavior in Turkey: A sample of Trabzon citytr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
562773.pdf1.24 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.