Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2778
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKonakoğlu, Didem Yaylı-
dc.date.accessioned2022-04-07T07:40:46Z-
dc.date.available2022-04-07T07:40:46Z-
dc.date.issued2019-12-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2778-
dc.description.abstractTüketim en basit haliyle insanların bir ürün veya hizmeti satın alması, kullanması olarak ifade edilebilir. Bireyler kendi istek ve amaçlarına uygun ürün ve hizmet satın almak için var olan seçeneklerden en uygununu seçer. Bu seçimi yaparken güdülerin, kişiliklerinin, algılamaların, içinde bulunduğu toplumdaki kültür, aile, referans grup, sosyal sınıf gibi yapıların etkisi altındadır. Teknolojideki gelişmeler, küresel ısınmanın olumsuz etkileri ve insanların doğal kaynakların kısıtlı olmasını umursamaması yaşamımızı tehdit eden kirlilik sorunuyla karşı karşıya gelmemize neden olmuştur. Bu durum karşısında özellikle 80'lerin sonlarında çevreye ilgisi artan tüketicilerin sayısı artış göstermeye başlamıştır. Doğal kaynakların sınırlı ve çevrenin hassas bir yapıya sahip olduğunu fark eden tüketiciler gelecekte temiz ve yaşanabilir bir dünya kaygısı taşımaya başlamışlardır. Bu sebeple satın alma faaliyetleri esnasında ekolojik değerlere önem veren, çevre konusunda bilinç düzeyi ve farkındalıkları yüksek bir tüketici kesimi ortaya çıkmıştır. "Yeşil ürün", "yeşil tüketici" ve "yeşil tüketim" kavramlarını içine alan "yeşil pazarlama" kavramı bu tüketici grubunun duyarlılıklarını satın alma davranışlarıyla da göstermesiyle literatüre girmiştir. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin satın alma tercihlerinde yeşil ürünlerin etkisini demografik, psikografik ve sosyo - kültürel faktörlere bağlı olarak ortaya koymaktır.Araştırmanın verileri Trabzon ilinde ikamet eden 400 tüketiciden yüz yüze anket yöntemi ve internet ortamında anket yönetimiyle elde edilmiştir. Anketle elde edilen veriler IBM SPSS istatistiksel programı ile analiz edilmiştir. Consumption can be defined -at its simplest form- as the purchase or use of a product or service by individuals. Persons choose the most appropriate options to purchase products and services in accordance with their wishes and purposes. While making this choice, they are under the influence of motives, personalities, perceptions, culture in the society, family, reference group and social class.Advances in technology, the negative effects of global warming, and the fact that people do not care about the scarcity of natural resources have caused us to face the problem of life-threatening pollution. Under these circumstances, especially in the late 80s, the number of consumers with increasing environmental interest began to increase. Consumers, who realize that natural resources are limited and the environment is sensitive, have begun to have a clean and livable world concern in the future. Therefore, during the purchasing activities, a consumer segment giving importance to ecological values and having a high level of environmental consciousness and awareness has emerged. Green marketing concept including "green product", "green consumer" and "green consumption" has entered into the literature with this consumer group showing their environmental sensitivity along with buying behaviors.The aim of this study is to reveal the effect of green products on the purchasing preferences of consumers depending on demographic, psychographic and socio-cultural factors.The data of the research were obtained from 400 consumers residing in Trabzon by face to face survey method and online survey method. The data obtained from the questionnaire were analyzed with IBM SPSS statistical program.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherhe effect of green products in consumer preferencestr_TR
dc.subjectTüketici, Yeşil Pazarlama, Yeşil Satın Alma Davranışı, Yeşil Ürüntr_TR
dc.subjectConsumer, Green Marketing, Green purchasing behavior, Green Producttr_TR
dc.titleTüketici tercihlerinde yeşil ürünlerin etkisitr_TR
dc.title.alternativehe effect of green products in consumer preferencestr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
611414.pdf2.09 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.