Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2687
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorDişli, Eda-
dc.date.accessioned2022-04-01T11:37:21Z-
dc.date.available2022-04-01T11:37:21Z-
dc.date.issued2014-05-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2687-
dc.description.abstractKümelenme, birbirleri ile rekabet eden aynı zamanda ilişkili veya birbirlerinin tamamlayıcısı olan ürünleri üreten ve satan işletmeler ile destek kuruluşlarının (üniversite, finans kurumları, lojistik, pazarlama, halkla ilişkiler ve tanıtım, vb.), sektörel ve coğrafi temelde yoğunlaşmalarıdır. Dünyada hızla gelişen kümelenme kavramı, Türkiye'de de ekonomi alanında kendine yer bulmuştur. Çünkü kümelenme, firmalara sektörle ilgili piyasa bilgisine ulaşma ve bilimsel gelişmeleri yakından takip edebilme imkânlarının yanında firmaların, ürün kalitesini ve verimliliğini arttırması, yenilikçi bir yapı çerçevesinde, pazarlama, finansmana ulaşım gibi kaynakları daha etkin kullanabilmesi için önemli bir fırsat sunmaktadır. Bu tezin amacı, "Kayseri Organize Sanayi Bölgesi Mobilya İş Kümesi" içinde yer alan KOBİ'lerin halkla ilişkiler ve tanıtım ile ilgili sorunlarını ve bunlara yönelik çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Çalışmanın ilk bölümünde, kümelenme nedir, literatürdeki kümelenme tanımları, kümelenmenin KOBİ'lere sağladığı avantajlar, dezavantajlar, dünyadan ve Türkiye'den başarılı kümelenme örnekleri incelenmiştir. Çalışmanın ikinci kısmında, halkla ilişkiler ve tanıtımın literatürdeki yeri nedir, görevleri nelerdir, bazı kavramlarla benzerlikleri ve farklılıkları nelerdir gibi konular üzerinde durulmuştur. Ayrıca bu bölümde, kümelenen KOBİ'ler için halkla ilişkiler ve tanıtımın önemi nedir ve küme içerisinde halkla ilişkiler ve tanıtıma önem veren başarılı bir kümelenme örneği incelenmiştir. Araştırmanın üçüncü kısmı anket verileri üzerinden yürütülmüştür. Anket iki kısım ve 44 sorudan oluşmaktadır. Anketin birinci bölümünü, şirketi tanımaya yönelik bilgiler oluşturmaktadır. İkinci kısmı ise, işletmelerin bölgedeki tanıtım faaliyetlerinden duydukları memnuniyet düzeyleri, eksiklikler ve önerilerinin neler olduğu gibi sorulardan oluşmaktadır. Anket verileri spss paket programında test edilmiş ve sonuçlar ortaya konmuştur. Elde edilen verilerin frekansları hesaplanmış ve hazırlanan hipotezleri test etmek için çapraz tabloları alınmıştır Clustering is the concentration of businesses which produce and sell the products that are competing with each other and at the same time related to each other or complementary to each other and supporting organizations  (universities, financial institutions, logistics, marketing, public relations and publicity, etc) in sectoral and geographical basis. The concept of clustering which develops rapidly in the world, has found its place in the economic field also in Turkey. This is because that, clustering gives opportunities such as reaching market information related to the sector and following scientific developments intimately in addition to an important chance with which firms can increase the product quality and the productivity under an innovative structure and can use resources such as marketing, finance, and transportation more efficiently. The aim of this thesis is to put forward the problems related to public relations and promotion of SMBs standing in "Kayseri Organized Industrial Zone Furniture Business Cluster" and the solutions regarding these problems. In the first part of the study, what clustering is, cluster definition in the literature, the advantages and the disadvantages that clustering brings to SMBs, and successful clustering examples from Turkey and the world are examined. In the second part of the study, subjects such as the place of public relations and promotion in literature, its tasks, and its similarities and differences when compared to some concepts are focused. Also in this section, what the importance of public relations and publicity for clustering SMBs is, and an example of successful clustering giving importance to public relations and promotion in a cluster are examined. The third part of the research is conducted through survey data. The questionnaire consists of 2 parts and 44 questions. The first section consists of questions intended to recognize the company.The second section consists of the questions to measure the companies' satisfaction regarding public relations and publicity in cluster region, its weaknesses and their requests. The survey data is tested in SPSS software and then the result is put forward. The frequency of obtained data is calculated and to test prepared hypothesis, cross tabs are created.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectKümelenme, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, Halkla ilişkiler ve Tanıtım.tr_TR
dc.subjectClustering, Small and Medium Sized Enterprises, Public Relations and Publicitytr_TR
dc.titleKümelenen KOBİ'ler için halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerinin önemi: Kayseri Organize Sanayi Bölgesi mobilya iş kümesinde bir uygulamatr_TR
dc.title.alternativeImportance of public relations and promotional activities for clustering of SMEs: An application on Organized Industrial Zone in Furniture Clustertr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
363293.pdf1.37 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.