Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2684
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorŞen, Neslihan-
dc.date.accessioned2022-04-01T08:40:42Z-
dc.date.available2022-04-01T08:40:42Z-
dc.date.issued2013-05-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2684-
dc.description.abstractGünümüz pazarlarında sunulan ürün çeşitliliğinin çok fazla olması, tüketicilere satın alma aşamasında kararsızlık yaratmaktadır. Bu kararsızlık tüketicileri bağımsız ve objektif bilgi kaynaklarına yöneltmektedir. Bu sebeple tüketiciler satın almayı gerçekleştirmeden önce çevresindeki diğer tüketicilerden bilgi almakta ve ağızdan ağıza iletişim yoluyla elde ettikleri bu bilginin daha güvenilir olduğunu düşünmektedirler.Firmaların satışlarını arttırabilmesinin ve müşterileri elde tutabilmesinin en etkili yolu ağızdan ağza pazarlamadan geçer. Firmalar ürün ve hizmetleri ile ilgili olumlu fikirlerin yayılmasını ve müşterilerin bu konuda konuşmalarını sağlayarak ağızdan ağıza pazarlamayı arttırmaları, bunun neticesinde de tüketici tatmini ve sadakatini arttırmaları onlara avantaj sağlayacaktır.Bu çalışmada ağızdan ağıza pazarlamanın tüketici tatmini ve sadakatine etkileri incelenmiştir. Ağızdan ağıza pazarlama ile tüketici tatmini ve tüketici sadakatinin, tüketici tatmini ile tüketici sadakati ve tekrar satın almanın ve tüketici sadakati ile tekrar satın almanın birbirleriyle ilişkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca demografik özellikler ile satın alma bilgisi ve sosyallik göstergelerinin ağızdan ağıza pazarlama, tüketici tatmini, tüketici sadakati ve tekrar satın almaya etkisi olduğu saptanmıştır In today?s markets, the wide diversity of the products creates instability to the consumers in the purchase stage. This indecision directs consumers to independent and objective sources of information. Therefore consumers obtain information from surrounding consumers before purchasing and they though it is more reliable that is achieved through word of mouth communication.The most effective way for increasing the sales and getting the customers preserved is word of mouth marketing for the firms. Possitive dissemination of the ideas related to products and services of companies enables to increase customers conversations about it by word of mouth marketing that result an advantage for increasing consumer satisfaction and loyalty.In this study the effects of word of mouth marketing on consumer satisfaction and loyalty were investigated. It was observed that word of mouth marketing, consumer satisfaction and consumer loyalty are related to each other. In addition, consumer satisfaction and consumer loyalty and repurchase was found to be in association with each other. Also it was identified that demographic characteristics and purchase information and indicators of sociabilities are effet to word of mouth, consumer satisfaction, consumer loyalty and repurchase.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectAğızdan Ağıza Pazarlama, Tüketici Tatmini, Tüketici Sadakati, Tekrar Satın Almatr_TR
dc.subjectWord of Mouth Marketing, Consumer Satisfaction, Consumer Loyalty, Repurchasetr_TR
dc.titleAğızdan ağıza pazarlamanın tüketici tatmini ve sadakatine etkisi gıda sektörüne yönelik bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeThe effect of word of mouth marketing on consumer satisfaction and loyalty a research on the food industrytr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
342168.pdf954.65 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.