Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2681
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorErkan, Coşkun-
dc.date.accessioned2022-04-01T08:29:26Z-
dc.date.available2022-04-01T08:29:26Z-
dc.date.issued2013-05-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2681-
dc.description.abstractGünümüzde, müşteri gereksinimlerinin sürekli değiştiği, yoğun bir rekabetin yaşandığı ve teknolojinin hızla geliştiği bir ortamda firmaların ayakta kalması değişimi yakalamalarına bağlıdır. Tüketicilerin beğenilerindeki, teknoloji ve rekabetteki hızlı değişim dikkate alındığında firmaların daimi olarak yeni ürün ve hizmetler sunmaları kaçınılmazdır. Rekabetin yoğun olduğu bir ortamda, müşteriye üstün kaliteli ürün ve hizmet sunulması, pazarın değişen ve gelişen gereksinim ve beklentilerinin yakından izlenip, bu gereksinimlerin hızlı bir şekilde karşılanmasını gerektirmektedir. Rize ilinde yapılan bu araştırma, pazarlama anlayışında yeni ürün geliştirme konusu ele alınmış ve çay sektöründe uygulamaya yer verilmiştir. Araştırmanın amacı, çay sektöründe tercih edilen işletme olmak için müşteri odaklı olmayı amaç edinen ve müşterilerle uzun vadeli çalışmayı hedefleyen, pazarlama anlayışı çerçevesinde bunu uygulamak isteyen ve uygulayan işletmelere farklı bir bakış açısı getirmektir. Araştırmada önce literatür çalışması yapılarak kaynaklara ulaşılmış daha sonra uygulamaya yer verilmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde, pazarlama kavramı ve pazarlama anlayışının gelişimi konuları üzerinde durulmuştur ve bunun devamında yenilik ve yeni ürün gibi kavramlar açıklanmıştır. Tezim ikinci bölümünde yeni ürün geliştirme stratejisi detaylı incelenerek giriş yapılmış ve daha sonra yeni ürün geliştirme süreci geniş bir çerçevede anlatılmıştır. Son bölümde araştırmaya örnek teşkil etmesi için yeni ürün ile ilgili üretici firmaların düşünce ve uygulamalarını öğrenmek için seçilen firmalarla birebir mülakat yapılmış ve sonuçlar yansıtılmıştır. Konunun daha iyi anlaşılabilmesi için çay sektöründe 450 kişiye anket uygulanmış hatalı ve eksik doldurulan anketler elenerek 400 anket üzerinden değerlendirme yapılmıştır. Elde edilen veriler tablolara işlenerek SPSS ortamına aktarılmıştır. Tüketicinin çay tercihinde nelerden etkilendiği ve çay işletmelerinin yeni ürün geliştirmede nelere önem vermeleri gerektiği ve bunu da yaparken nelere dikkat etmesi gerektiği bulunmuştur. Rize ilinde yapılan araştırmada bu konu ile ilgilenenlere yol gösterici olmasına özen gösterilmiştir. These days, requirement of the customers has been changing fastly, technology developes day by day and also there is a huge competition so the business firms have to cope with these changes to survive. In this case, it is unavoidable that the firms have to release new products that the customers would like to buy. Releasing newly brand products that have high quality, requires keeping on technology and the needs of the customers. In this recearch done in Rize, the issue of developing new products has been mentioned and it has been applied to tea industry. There are some bussines which seeks to be seen as a favourite firm by the customers and in this way they aim to be customer centered and they want to work with their customers for a long time. The aim of this research is to create new different point of view towards these bussiness. In this research firstly literature has been studied and the source has been found and then the application has been done. In the first section of that research, marketing and developing the perception of marketing have been mentioned. Also some concepts like newness and new products have been clarified. For the second section, the strategy of developing new product has been studied deeply. After that the process of developing a new product has been mentioned in a wide strength. For the last section an interview has been done to learn the producers? ideas and application about the new product. The firms has been intervied in a direct conversation and the result has been declared. Then 450 public survey has been applied to understand the issue deeply. Incorrect survey has not been considered so the survey results has taken into consideration by 400. The results has been transfered into SPSS environment. It has been found that the what are the customers effected from while they choose a tea. Also it is seen that what is the priority for the producers while they develop a new product. This research has paid attention to help the firms who are relevant with that issue.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectYeni Ürün, Yenilik, Pazarlama, Çay Sektörütr_TR
dc.subjectNew Product, Innovation, Marketing, Tea Sector.tr_TR
dc.titlePazarlamada yeni ürün geliştirme ve çay sektörü üzerine tüketiciye yönelik bir uygulamatr_TR
dc.title.alternativeA practice, intended for consumers on developing new products for tea businesstr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
342183.pdf1.99 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.