Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2671
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorBiçer, Emsal Merve-
dc.date.accessioned2022-04-01T07:08:53Z-
dc.date.available2022-04-01T07:08:53Z-
dc.date.issued2012-05-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2671-
dc.description.abstractSosyal medya markalara, marka imajlarını oluşturmaları, pekiştirmeleri ve korumaları için birçok avantaj sağlamaktadır. Bu avantajlardan yararlanabilmek için; sayısı günden güne artan sosyal medya araçlarından hangilerinin kullanılması gerektiğinin seçilmesi, ne şekilde, hangi sıklıklarda, nelerin paylaşılacağının belirlenmesi, marka tarafından yaratılacak içeriklerin doğru, güvenilir ve anlaşılabilir bir dille yayımlanmasının sağlanması gerekmektedir. Aynı zamanda içeriklerin kimlere ulaştığı takip edilmeli, geri dönüşlerin, eleştiri ve atıfların kimler tarafından yapıldıkları incelenmeli ve bu bilgiler ışığında ürün ya da hizmetler yeniden oluşturulmalı veya düzenlenmelidir.Bu çalışmada, ?Sosyal Medya Pazarlaması ve Marka İmajı? konusu değerlendirilmiştir. Araştırmanın amacı, sosyal medya yapısının incelenmesi ve marka imajı üzerine etkisinin belirlenmesidir.Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde, sosyal medya pazarlaması, ikinci bölümünde ise marka kavramı ve marka imajı konuları literatür taramasında elde edilen bilgiler ışığında ortaya konulmuştur. Üçüncü bölümde ise, sosyal medyanın marka imajı üzerine etkisi ile ilgili bir araştırmaya yer verilmiştir. Araştırma için sosyal medya kullanıcısı olan 1000 kişi ile çevrimiçi anket gerçekleştirilmiştir. Anket uygulamasından elde edilen veriler "SPSS for Windows 16.0" istatistik paket programı ile analiz edilmiştir.Çalışmanın en önemli sonuçlarından biri; sosyal medyanın marka imajı üzerinde etkili olduğu ve bu etkinin genelde olumlu yönde gerçekleştiğidir. The strengthening, protection and forming of a brand image provides many advantages for social media brands. In order to benefit from these advantages, it is necessary to to choose from the risinng numbers of socail media tools and to ensure the propagation of the contents cresated by the brand in correct, trustworthy and understandable language. Also, those to whom the content has reached should be followed up on; those who give feedback, criticism and refeence should be examined. In the light of this information, the product or service can be reformed or reorganised.In this study ?Social Media Marketing and Brand Image? has been studied. Aim of the research is to determine the influence of social media on brand image and to examine the structure of social media.At the first part of the study, in this context, the issues of social media marketing and at the second part, brand concept and brand image has been presented in the light of the information obtained from the literature scanning. And at the third part, a research on the influence of social media on brand image has been conducted. For the research, an online questionnaire with 1000 people who are users of social media was conducted. Data obtained from the questionnaire application have been analyzed via `SPSS for Windows 16.0? statistical package programme.One of the most important outcomes of the study is that media has an influence on brand image and this influence is, in general, positivetr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectSosyal Medya, Sosyal Medya Pazarlaması, Marka, Marka İmajıtr_TR
dc.subjectSocial Media, Social Media Marketing, Brand, Brand Image.tr_TR
dc.titleSosyal medya pazarlaması ve marka imajıtr_TR
dc.title.alternativeSosyal medya pazarlaması ve marka imajıtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
320196.pdf3.12 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.