Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2640
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorDemet, Açelya Sema-
dc.date.accessioned2022-03-31T11:56:10Z-
dc.date.available2022-03-31T11:56:10Z-
dc.date.issued2008-02-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2640-
dc.description.abstractTüketicilerin kral olduğu günümüzde firmaların amacı, ihtiyaç ve istekleri karşılamak ve pazarda sürekli kalmaktır. Bu süreklilik ise tüketici satın alma karar sürecini ve bu sürece etki eden faktörlerin bilinmesi ile mümkün olmaktadır. Aynı kültürde büyümüş, aynı yaş ve aynı mesleğe sahip bireylerin satın alma davranışlarının farklı olduğu görülmektedir. Bunun sebebi bireylerin sahip oldukları değerleri, geçmişteki deneyimleri, duyguları, kişilikleri ve sosyal sınıfları gibi içsel ve dışsal çeşitli faktörlerden etkilenmeleridir.Bu tez çalışmasının teorik bölümünde tüketici tercihlerini etkileyen faktörler ve satın alma karar süreci hakkındaki bilgilere değinilmiştir. Bu teorik çerçeveden hareketle Trabzon'da yaşamlarını sürdürmekte olan tüketiciler arasında bir anket çalışması yapılmıştır. Önce cevaplayıcıların giysi alışverişlerinde etkili olan faktörler belirlenmiş, sonra bu faktörlerin satın alma karar süreci üzerideki rolü incelenmiştir. As consumers become king nowadays, the companies? aim is to supply the needs and become consistent at the market. This continuousness is to be possible with knowing the purchase decision process and the factors affecting the process. It is seen that the people who grow in the same culture, same age and same career have different buying behavior. It is because individuals? can be affected from various internal and external factors like; values, experiences, emotions, character and social class.In theoretic part of this thesis, the factors affecting consumers? choice and knowledge about purchase decision process are mentioned. Starting with this theoretical view a questionnaire has been made between the consumers living in Trabzon. In this study, first, the factors that affects the cloth shopping of respondents? is determined and then the role of these factors on purchase decision process is examined.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.titleTrabzon'daki tüketicilerin giyim ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeA survey on determining factors influencing the clothing and purchase decisions of customers in Trabzontr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
231691.pdf812.34 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.