Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2591
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKeskin, Tülay-
dc.date.accessioned2022-03-31T07:06:57Z-
dc.date.available2022-03-31T07:06:57Z-
dc.date.issued2004-12-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2591-
dc.description.abstractKüreselleşme ile ticari sınırların ortadan kalktığı ve rekabetin çok yoğun hissedildiği günümüzde kalite, işletmelerin vazgeçilmez rekabet avantajı olmuştur. Rekabet, örgütlerin her alanda kaliteyi geliştirmesini gerekli kılmaktadır. Kalite konusuna kapsamlı olarak yaklaşımda bulunan en son yönetim tekniği ise Toplam Kalite Yönetimi (TKY)'dir. Sürekli gelişme, yenilik, katılımcılık, insan odaklılık gibi pozitif ilkeleri olan TKY, dünyada çok geniş bir uygulama alam bulmuştur. TKY özel sektörün yarımda kar ve rekabet amacı gütmeyen kamu sektörü için de önerilmektedir. Küreselleşen dünyada, iletişimin artmasıyla birlikte devletin müşterisi konumunda olan halk, kamu yönetimindeki, hantal, verimsiz ve etkin olmayan işleyişi sorgulamaya başlamıştır. Batı ülkeleri, devletin yürüttüğü faaliyetlerde etkinliği arttıran, ve özel sektörün kullanarak başarısını kanıtladığı TKY'ni giderek kamu kurumlarında da yaygınlaştırmaktadır. Her ne kadar uygulamada karşılaşılan yasal, pratik ve geleneksel sorunlar ile TKY'nin kamu kurumlarında uygulanamayacağı eleştirileri mevcut olsa da, TKY'nin Türk kamu kurumlan açısından da ümit vadettiği görüşü hakimdir. Bununla birlikte, politik atamaların varlığı, performansa dayanan bir ödüllendirme sisteminin yokluğu, çalışanlara yeterince yetki aktarılmaması, vatandaşların görüşlerinin sorulmaması ve kamu örgütlerinde uygulanan ücret sisteminin bozukluğu gibi pek çok sorun, TKY'nin kamu kurumlarında başarısını etkileyecek niteliktedir. Bu çalışmada öncelikle Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi kavramları incelenmiştir. Kamu yönetimi ve kamu kurumlarının örgütsel yapısının ortaya konulmasından sonra, TKY'nin kamu kurumlarında uygulanmasının gerekliliği ve önündeki sorunlar ele alınmışta. Bu kapsamda da Ankara merkezli bir kamu kurumunda anket çalışması yapılmış ve anket sonuçlan dördüncü bölümde açıklanmıştır. Çalışmanın sonuç bölümde ise elde edilen bilgiler ışığında değerlendirme yapılmışta. In these days which is felt that competition is very intensive and that trade borders are becoming uncertain owing to globalization, quality has been an indispensable competition advantage for enterprises. Competition requires that organizations should improve quality in all branches. The latest management technique which refers comprehensive to the subject of quality is Total Quality Management (TQM). TQM including positive principles such as continuous progress, innovation, participation, human-orientedness has very wide range of administration area in the world. TQM is proposed for private sector as well as public sector which doesn't aim for competition and profit. In the globalizing world, as result of increasing communication, citizens who are transforming into the customers of government have started to discuss the ponderous, unproductive and inefficient operation of public management. Western countries are making TQM prevalent among public establishments day by day, which increases efficiency of actirities governed by public sector and whose success has been shown by private sector using it for a long time. Even if there are criticisms that TQM can't be applied in public establishment because of legal, practical and traditional problems which are faced in the applications, the argument that TQM is encouraging for public establishments is very prevalent. However problems, including the existence of political assigments, the lack of the system of awarding system depending on performance criteria, not having workers devolved sufficiently, public opinion, the lack of efficient wage system in public establishment will effect the success of TQM in the public sector. In this study, the consept of quality and total quality management first are mentioned. After revailing the organizational structure this study points out the necessity of putting TQM into practice in public establishments and related problems. For this reason survey has been carried out in a central public establishment in Ankara and its result are declared in the fourth section. Morever in the end of the study, an evaluation has been made in the light of data collected from the surveytr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.titleKamu kurumlarında toplam kalite yönetiminin uygulanabirliği (Denizcilik Müsteşarlığı örneği)tr_TR
dc.title.alternativeApplicability of total quality management in the public sector (Example of undersecretariat for Maitime Affaristr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
147041.pdf6.88 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.