Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2412
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKüçükali, Serap-
dc.date.accessioned2022-03-28T12:31:18Z-
dc.date.available2022-03-28T12:31:18Z-
dc.date.issued2009-08-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2412-
dc.description.abstractKalite bugün üretici ve tüketicilerin konuştuğu tek ortak dil haline gelmiştir. Globalleşme ile ülkeler arasındaki ekonomik sınırlar giderek belirsizleşirken, müşteri beklentilerini karşılayan ve aşan ürünlerin zamanında ve makul fiyatlarla sunulması rekabet gücü için anahtar faktördür.Yüksek rekabet ortamında dünya pazarlarında rekabet edecek şirketlerin, dünya çapında geçerli kalite değerlerine sahip olmaları gerekmektedir. İşte bu noktada daha kaliteliyi daha düşük maliyetle üretmeyi sağlayabilecek bir sistem olan Toplam Kalite Yönetimi ortaya çıkmaktadır. Ancak bu sistemin şirket kültürünün kalite kültürüne dönüşümünde etkili bir şekilde kullanılıp kullanılmayacağı bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır.İnsan kaynaklarını geliştirmeye önem veren girişimciliği, yaratıcılığı teşvik eden, her kademedeki personelin Toplam Kalite Yönetiminin gerektirdiği kaliteye ruhen uyumunu sağlayan, yeniliklere açık bir kültürel ortamda ve mutlaka yönetimin başarılı liderliğinde uygulanacak bir Toplam Kalite Yönetimi bir şirketi dünya pazarlarındaki başarılara taşıyacak güçlü bir sistemdir. Fakat Toplam Kalite Yönetimini başarı ile uygulayabilmek için kurum kültürünün bir alt yapı olarak uygun özelliklere getirilmesi gerekmektedir.Önce literatür taraması ile kurum kültürü, Toplam Kalite Yönetimi kalite kültürüne dönüşüm stratejileri incelenmiş, daha sonra anket yolu ile alan araştırması yapılmıştır. Toplanan bilgiler analiz edilmiştir. Verilere güvenirlik analizlerinden sonra ANOVA, korelasyon testleri ve katlı regresyon analizleri uygulanmıştır.Araştırmanın sonuçları, kurum kültürlerine göre Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının başarısının değiştiğini göstermektedir. Adokrasi ve klan kültürlerinde Toplam Kalite Yönetimi çok daha başarı ile uygulanabilmektedir. Bu kültürlerin evrensel kalite değerlerini daha büyük oranda kazandıkları gözlemlenmiştir. Quality has become the only common language spoken among the producers and the consumers. As the economical borders between the countries have become vague with the globalization, to serve the products that provide and exceed the expectations of the customers in time and with reasonable prices is the key factor for competition power.The competition in the world markets is continuously increasing. The firms planning to stay in business life have to sell better quality products at lower prices in order to keep their existence.A firm should emphasize human resources development, must motive creativity, should be open to innovativeness, and have the commitment of the top management in order to have a successful Total Quality Management which will bring the company to superior results in the world markets.The study includes a literature survey on corporate culture, Total Quality Management and quality culture transformation strategies and field study which has been conducted through a questionnaire. Data were analyzed by using various statistical techniques. The findings are presented together with the implications to the firms and researchers.It is a necessity for companies to possess universal quality culture values in order to be able to compete in the world markets. Total Quality Management is a system that will make the way to these values. However, corporate culture must have appropriate properties for a successful Total Quality Management implementation.The findings of the study showed that the success of Total Quality Management projects changes in accordance with corporate culture. In adhocracy and clan cultures, Total Quality Management has been observed to have universal quality culture values at higher rates.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.titleEndüstri işletmelerinde kurum kültürünün kalite kültürüne dönüşümütr_TR
dc.title.alternativeThe transformation of institution culture into quality culture in industrial enterprisestr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Ekonometri

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
249791.pdf1.39 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.