Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2359
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Akay, Ali | - |
dc.date.accessioned | 2022-03-28T07:42:54Z | - |
dc.date.available | 2022-03-28T07:42:54Z | - |
dc.date.issued | 2015-07 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2359 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, toplu ulaşım ağları üzerinde yolculuk planlama problemi için yeni bir algoritma geliştirilmiştir. TUR olarak adlandırılan yeni algoritma, problemi en az aktarımlı çözümler üretmeye odaklanarak ele almakta ve bir yolculuğu aktarım sayısı ile birlikte varış zamanına göre optimize etmektedir. TUR algoritmasında, literatürdeki CSA ve RAPTOR yöntemlerinde olduğu gibi ağ, bir graf olarak değil, algoritma için tasarlanan özel veri yapılarıyla ele alınmıştır. Londra, İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa şehirleri toplu ulaşım verileri kullanılarak üretilen algoritma çözümleri, gerçek dünya uygulamalarıyla karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonuçları, algoritmanın gerçek dünya uygulamalarıyla benzer sonuçlar ürettiğini göstermiştir. Çözüm karşılaştırmalarının ardından TUR algoritmasının sorgulama performansı test edilmiş ve algoritmanın, aynı optimizasyon kriterlerini kullanan ön işlem adımsız algoritmalardan yaklaşık 4 kat daha hızlı olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: TUR, en kısa yol algoritmaları, toplu ulaşım, yolculuk planlam In this study, a new algorithm is developed for trip planning problem on public transport networks. The new algorithm named TUR, addresses the problem focusing on the minimum transfer count and optimize a trip using transfer count and arrival time criterions together. In TUR, network is treated not as a graph but with custom-built data structures that specially designed for the algorithm, as in RAPTOR and CSA. Generated solutions using public transit networks of London, İstanbul, Ankara, İzmir and Bursa are compared with real-world applications. The comparison results show that the algorithm has been generated similar solutions to real-world applications. After the solution comparisons, query performance of TUR algorithm is tested and shown that the algorithm is faster about 4 times then algorithms has no pre-computation and uses same optimization criterions. Key Words: TUR, shortest path algorithms, public transport, trip planning | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | TUR, en kısa yol algoritmaları, toplu ulaşım, yolculuk planlama | tr_TR |
dc.subject | TUR, shortest path algorithms, public transport, trip planning | tr_TR |
dc.title | Toplu taşıma ağları üzerinde güzergâh optimizasyonu problemine en az aktarım odaklı bir çözüm yaklaşımı | tr_TR |
dc.title.alternative | A new minimum transfer-oriented solution approach to route optimization problem on public transport networks | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Ekonometri |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
388373.pdf | 6.42 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.