Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2229
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKolcu, Gökçe-
dc.date.accessioned2022-03-18T15:29:47Z-
dc.date.available2022-03-18T15:29:47Z-
dc.date.issued2020-07-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2229-
dc.description.abstractThe use of literary texts for language learning has been a controversial issue among the linguists. Although employing literary pieces like short stories, poems or novels as additional language learning tools are claimed to be beneficial for the language learning process; there aren't sufficient studies on the issue. Thus, this study aims to present an example of integrating short stories in English language classes. The participants of the survey are secondary school students of a state school (n: 8). The data was collected through in-depth, semi-structured interviews and teacher-researcher observations. Accordingly, the results were analysed in a qualitative nature. The study concluded that both the participants and the EFL teacher found the integration of short stories as an additional tool effective in promoting learners' motivation and participation in the language classes.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectEdebiyat, Kısa Hikâyeler, Yabancı Dil Öğrenimitr_TR
dc.subjectLiterature, Short Stories, Foreign Language Learningtr_TR
dc.titleA study on the role of literature in language learning: Secondary school efl learners' experiences on integrating short stories into language teachingtr_TR
dc.title.alternativeEdebiyatın dil öğrenimi üzerindeki rolü üzerine bir çalışma: Ortaokul seviyesinde İngilizce öğrenen öğrencilerin kısa hikâyelerin dil öğretimine dâhil edilmesi üzerine tecrübeleritr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Batı Dilleri ve Edebiyatı

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
638175.pdf7.08 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.