Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1138
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorOruç, Şeref-
dc.date.accessioned2019-11-01T07:39:49Z-
dc.date.available2019-11-01T07:39:49Z-
dc.date.issued1997-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1138-
dc.description.abstractÜlke kalkınmasında çok önemli bir işleve sahip karayollarının yapımı, bilgi, deneyim, disiplin ve titizlik isteyen oldukça önemli bir konudur. Karayolu yapımının en önemli kısırımı, yapım maliyeti çok yüksek olan bitümlü kaplama karışımları oluşturmaktadır. Büyük masraflar yapılarak inşa edilen bitümlü kaplamaların, projede öngörülen süreden önce bozulmaları kaynak israfına neden olmaktadır. O nedenle bitümlü kaplamaların yapımında, kullanılacak malzemenin seçiminden kaplamanın sıkıştırılmasına kadar yapımın her aşamasında kalite kontrol deneylerinin mutlaka yapılması gerekmektedir. Bu çalışmada, bitümlü kaplama karışımındaki performansını belirlemek üzere seçilen Torul kalker ocağı agregası ve karışım türüne bağlı olarak belirlenen bağlayıcı üzerinde gerekli kalite kontrol deneyleri yapıldıktan soma Marshall metodu ile sıcak karışım dizaynı yapılmış, elde edilen sonuçlar yorumlanmış ve seçilen agreganın karışım içerisindeki performansı belirlenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde, konu ile ilgili genel bilgiler, ikinci bölümde agrega ve bağlayıcı üzerine uygulanan deney yöntemleri ve Marshall metodu ile sıcak karışım dizaynı anlatılmakta, üçüncü bölümde uygulanan deneylerden elde edilen bulgular verilmekte ve sonuçlar irdelenmekte, dördüncü bölümde ise sonuçlar ve öneriler verilmektedir. Construction of highways is very important for development of a country. It requires knowledge, experience, discipline, and fastidiousness. Bituminous pavement mixes whose constructing are the most important part of highways that cost very high. If the bituminous pavement is spoiled before period design. It causes a great deal of economic loss. Because of this reason, the quality control tests must be carried out at each phase. In this study, Torul limestone aggregate is chosen for determining performance in bituminous pavement mixes and bituminous binder with respect to mixture type and the quality control tests are carried out. Then, hot mixture design is prepared by Marshall method. After analysing the results, performance is determinated in the mixture of chosen aggregate. In chapter one, genarel infomation associated with the subject is outlined. In chapter two, test methods in practice about aggregate and binder, and hot mixture design with Marshall method are given. In chapter three, the results are given and discussed. In chapter four, conslusions and suggestions are given. This chapter is followed by the list of references.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectAgrega, bitüm, bitümlü malzemeler, bitümlü karışımlar, asfalt betonutr_TR
dc.subjectAggregate, bitumen, bituminous materials, bituminous mixtures, asphalt concretetr_TR
dc.titleTorul kalker taşocağı agregalarının asfalt betonu içerisindeki performansının araştırılmasıtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İnşaat Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf3.48 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.