Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1104
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKankal, Murat-
dc.date.accessioned2019-10-31T10:51:07Z-
dc.date.available2019-10-31T10:51:07Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1104-
dc.description.abstractKıyı bölgesinde yapılacak olan yapıların projelendirilmesi, kıyı bölgesinin anlaşılabilmesi ve kıyı bölgesinden en iyi şekilde faydalanılabilmesi için bu bölgedeki katı madde taşınım mekanizmasının son derece iyi bilinmesi gerekmektedir. Çok karmaşık yapıya sahip bu bölgede kıyı profillerinin nasıl oluşacağı, dalga yüksekliği, taban eğimi, malzeme çapı ve dalga periyodu vb. parametrelere bağlı olarak belirlenmektedir. Bu çalışmada, kıyı profilinin denge profiline ulaşma süreci; dalga yüksekliği, tane çapı, taban eğimi ve dalga periyodu dikkate alınarak yapılan fiziksel model çalışması verileriyle incelenmiş ve kıyıya dik katı madde taşınımımn zamansal değişimini açıklamada kullanılan a katsayıları belirlenmeye çalışılmıştır. Fiziksel model verileri kullanılarak yapılan regresyon analizleri ile a katsayıları için denklemler kurulmuştur. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; dalga mekaniği, katı madde taşınımı ve kıyı denge profili hakkında genel bilgiler ve literatür araştırmaları verilmiştir. İkinci bölümde, yapılan çalışmalar ile ilgili bilgiler sunulmuştur. Üçüncü bölümde, a katsayıları için fiziksel model çalışmalarından ve bu çalışmaların verileri kullanılarak yapılan regresyon analizi sonucu ortaya çıkan denklemlerden elde edilen bulgular verilmiştir. Dördüncü bölümde, fiziksel model verilerinden ve elde edilen denklemlerden bulunan a katsayılarının karşılaştırılması yapılmış ve a katsayılarının bağımsız değişkenlere bağlılıkları irdelenmiştir. Beşinci bölümde, çalışmadan elde edilen sonuçlar verilmiştir. Altıncı bölümde, yapılan çalışmalar ve elde edilen sonuçlar ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur. Eklerde, bazı deney şartlan için kıyı profillerinin zamansal değişimlerinin grafikleri sunulmuştur. Çalışma sonucunda, kıyı profilinin dengeye ulaşma sürecini belirlemede kullanılan a katsayıları üzerinde en etkin parametrenin dalga yüksekliği olduğu belirlenmiştir. Dalga yüksekliği ve taban eğimin artmasının kıyı profilini daha hızlı dengeye ulaştırdığı, malzeme çapı büyüklüğünün ve dalga periyodunun artmasının kıyı profilini daha yavaş dengeye ulaştırdığı belirlenmiştir. Temporal Variation of Cross-Shore Sediment Transport In order to understand the features of coastal zone and to utilize the costal areas, it is necessary to determine the sediment movement and the resulting transport. Waves, topographic features and material parameters are the most important factors to affect the sediment movement and coastal profiles. In this study, by taking in the consideration of wave height and period, bed slope and sediment diameter, the temporal variation cross-shore sediment transport was studied in a physical model and temporal rate coefficients (a) were determined by regression analysis. The study comprises seven chapters and appendices. In the first chapter, general knowledge about wave mechanics, sediment transport and equilibrium beach profile as well as a general literature review are presented. In the second chapter, the performed studies are given. In the third chapter, the results obtain from both experimental studies and regressional analysis are presented. In the fourth chapter, the temporal rate coefficients obtained from both experiments regression equations are compared and the dependency of a values the independent variables are studied. In the fifth chapter, the conclusions of the study are given. In the sixth chapter, the recommendations for future studies are presented. In the appendices, the temporal variations of coastal profiles for selected experiments, are graphically given. It was concluded that, the wave height was the most important parameter on a values. It was also concluded that, an increase in wave height and bed slope resulted in incrase, and an increase in sediment diameter and wave period resulted in decrease, in the speed at which equilibrium beach profile was attained.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectKıyıya Dik Katı Madde Taşınımı, Oyulma Profili, Bar Hacmi, Denge Profili, Zamansal Değişim.tr_TR
dc.subjectCross-Shore Sediment Transport, Erosion Profiles, Bar Volume, Equilibrium Profile, Temporal Variationtr_TR
dc.titleKıyıya dik katı madde taşınımının zamansal değişimitr_TR
dc.title.alternativeTemporal variation of cross-shore sediment transporttr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İnşaat Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf3.65 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.