DSpace@İHÜ

Korunan alanların eğitim işlevinin okul öncesi ve ilkokullar kapsamında irdelenmesi-Artvin ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Terzi, Eda Nur
dc.date.accessioned 2022-12-16T12:32:13Z
dc.date.available 2022-12-16T12:32:13Z
dc.date.issued 2021-12
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/6104
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; korunan alan varlığı açısından zengin bölgelerde yaşayan okul öncesi öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarını, birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin doğada yapılan etkinliklere yönelik tutumlarını, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin korunan alanlara ve doğadaki bitki-hayvan türlerine yönelik tutumlarını, okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin korunan alanlara yönelik tutumlarını ve katılımcı grupların dışarda/doğada eğitim konusundaki tutumlarını belirlemektir. Araştırma betimsel türde olup 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında Artvin il merkezinde bulunan 3 anaokulu, 3 ilkokul öğrencileri ve öğretmenleriyle birlikte yapılmıştır. Anaokullarından 144 öğrenci, ilkokullardan 341 öğrenci ve farklı branşlardan 46 öğretmen çalışmaya katılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program, Version 22.0) programı ile analiz edilmiş, sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Artvin il merkezinde bulunan okullarda görev yapan farklı branşlardaki öğretmenlerin korunan alanların eğitim işlevinin olduğu (%81,3) ve korunan alanlarda eğitim yapılması (%83,4) konusunda olumlu tutumlara sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Korunan Alanlar, Dışarda/Doğada Eğitim, Ekolojik Okuryazarlık, Korunan Alanların Eğitim İşlevi, Artvin. tr_TR
dc.subject Protected Areas, Outside / Nature Education, Ecological Literacy, Educational Function of Protected Areas, Artvin. tr_TR
dc.title Korunan alanların eğitim işlevinin okul öncesi ve ilkokullar kapsamında irdelenmesi-Artvin ili örneği tr_TR
dc.title.alternative Examination of the educational fuction of protected areas within the context of pre-school and primary schools-example of Artvin (province) tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster