Özet:
Bu araştırmanın amacı; korunan alan varlığı açısından zengin bölgelerde yaşayan okul öncesi öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarını, birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin doğada yapılan etkinliklere yönelik tutumlarını, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin korunan alanlara ve doğadaki bitki-hayvan türlerine yönelik tutumlarını, okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin korunan alanlara yönelik tutumlarını ve katılımcı grupların dışarda/doğada eğitim konusundaki tutumlarını belirlemektir. Araştırma betimsel türde olup 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında Artvin il merkezinde bulunan 3 anaokulu, 3 ilkokul öğrencileri ve öğretmenleriyle birlikte yapılmıştır. Anaokullarından 144 öğrenci, ilkokullardan 341 öğrenci ve farklı branşlardan 46 öğretmen çalışmaya katılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program, Version 22.0) programı ile analiz edilmiş, sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Artvin il merkezinde bulunan okullarda görev yapan farklı branşlardaki öğretmenlerin korunan alanların eğitim işlevinin olduğu (%81,3) ve korunan alanlarda eğitim yapılması (%83,4) konusunda olumlu tutumlara sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.