DSpace@İHÜ

Sürdürülebilir temel eğitim yapılarında iç mekân konfor koşullarının değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author yanılmaz, Zeynep
dc.date.accessioned 2022-07-20T11:54:49Z
dc.date.available 2022-07-20T11:54:49Z
dc.date.issued 2020-07
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4349
dc.description.abstract Eğitim yapıları, hayatımız üzerinde son derece önemli etkilere sahip yapı grupları arasındadır. Beyin gelişiminin çevresel faktörlerle şekillendiği temel eğitim döneminde, eğitim yapılarının kalitesi çocukların öğrenme deneyimi üzerinde önemli bir rol oynamaktadır. Sürdürülebilir bir okul gerek sunduğu fiziksel olanaklar gerekse uyguladığı eğitim felsefesi ile öğrencilerin sürdürülebilirliği bir yaşam biçimi olarak benimsemelerine katkı sunmakta, aynı zamanda da ekonomik ve çevresel yarar sağlamaktadır. Gelişim çağında olan temel eğitim düzeyindeki öğrenciler için nitelikli ve konforlu öğrenme mekânlarının tasarlanması birçok açıdan kazanım sağlamaktadır. Bu çalışma kapsamında, Türkiye'deki LEED sertifikasına sahip temel eğitim okullarının iç mekânlarında uygulanan sürdürülebilirlik yaklaşımlarını tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı ise; sürdürülebilir iç mekân kriterlerine bağlı olarak kullanıcı görüşlerinin alınmasıdır. Bu bağlamda İstanbul ilinde yer alan iki adet LEED sertifikalı temel eğitim okulunda mevcut duruma ilişkin yerinde tespit ve anket çalışması yapılmıştır. Yerinde tespit çalışmasında giriş, derslikler, koridorlar, yemekhane ve ıslak hacimler; su verimliliği, enerji ve atmosfer, malzeme ve kaynaklar, iç ortam kalitesi, mekânsal organizasyon ve mobilya başlıkları altında incelenmiştir. Öğrenci ve öğretmenlere ise dersliklerin; iç hava kalitesi, ısıl konfor, işitsel konfor, görsel konfor, mekân organizasyonu ve mobilyaya dair koşullarının sorgulandığı anket tekniği uygulanmıştır. Anket çalışmalarının değerlendirilmesinde SPSS programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda; sürdürülebilir bina sertifikasına sahip temel eğitim yapılarında iç mekân konfor koşullarının bazı parametreler açısından yüksek olduğu saptanmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Sürdürülebilirlik, LEED Sertifikası, Temel Eğitim Yapıları, Konfor Koşulları tr_TR
dc.subject LEED Certified, Basic Education Structures, Comfort Conditions tr_TR
dc.title Sürdürülebilir temel eğitim yapılarında iç mekân konfor koşullarının değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluation of indoor comfort conditions in sustainable basic education buildings tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster