Özet:
Bilgi çağındaki gelişmeler, yaşam boyu öğrenme kavramını ön plana çıkarmıştır. Bilginin sürekli değişmesi ve dönüşmesi, bilgiye ulaşım araç ve yöntemlerinin çeşitlenmesi günümüzde meslek eğitimini de etkilemiştir. Yaşam boyu öğrenmenin çekirdeğini oluşturan bilgi okuryazarlık becerileri, her geçen gün mesleki eğitim sürecinde daha fazla dikkate alınan bir konu haline gelmiştir. Bir tasarım problemini çözme sürecinde öğrencinin "ihtiyaç duyulan bilgiyi belirleme, bilgiye sorunsuz erişme, bilgiyi eleştirel değerlendirme, etkin kullanıp aktarma, bu süreçteki etik/yasal sorumlulukların farkında olma" bilinç ve becerilerine gereksinimi vardır. Bu becerilerle ilgili kazanımlar, öğrencinin hem lisans eğitimi sürecinde hem de mezun olduktan sonraki süreçte başarısını doğrudan etkilemektedir. Bu yüzden İç Mimarlık eğitiminde bilgi okuryazarlığı becerilerinin öğrencilere kazandırılması gerekmektedir. Çalışmada İç Mimarlık mesleği için bilgi okuryazarlığı konusunda farkındalık oluşturmak ve eğitim sistemi içerisinde yerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bunun için öncelikle Türkiye'deki İç Mimarlık lisans programlarının öğrenme çıktıları incelenmiş, programların bilgi okuryazarlığını destekleme durumu tespit edilmiştir. Anket çalışmalarıyla KTÜ İç Mimarlık lisans öğrencilerinin ve bölümde görev alan öğretim elemanlarının görüşleri alınmış, öğrencilerin bilgi okuryazarlık beceri düzeyleri tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar birbiriyle örtüşecek şekilde genel anlamda "etik/yasal konularda farkındalık" ve "bilgiye erişim" başlıkları ile ilgili eksikliklere işaret etmektedir. Çalışmada elde edilen bulgular ayrıca çözüm odaklı irdelenmiş ve uzman görüşleri alınarak İç Mimarlık lisans eğitimi için "Tasarım Sürecinde Bilgi Okuryazarlığı" adında bir ders önerisi oluşturulmuştur.