DSpace@İHÜ

İlk okul yapıları iç mekanlarında doğru yönlendirme için piktogramların konumlandırılması üzerine deneysel bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Vakhshouri, Seyedeh Elshan
dc.date.accessioned 2022-07-04T11:37:25Z
dc.date.available 2022-07-04T11:37:25Z
dc.date.issued 2014-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4325
dc.description.abstract Tİnsan, görsel bir varlıktır; çevresinden gelen yansımaları görsel iletişim sistemleri içinde değerlendirir. Çoğu zaman günlük yaşamında görsel iletişim sayesinde eylem ve düşüncelerini yönlendirir. Görsel iletişim; işaret, piktogram ve semboller aracılığıyla insanlar arasında söze gerek duymadan gerçekleştirilebilir. Bu çalışmada, görsel bir iletişim olarak işaret ve yönlendiricilerin tasarımları, piktogramların günümüzdeki rolü, çocuklar için tasarlanan piktogramların onların yaşamlarına etkisi ve bunların okul vb. çocuk mekânlarında doğru konumda uygulanması ele alınmıştır. Grafik tasarımın iç mimarideki etkisi, çevresel grafik ile iç mimarinin bu alanla ortak noktaları ve yönlendirme sistemlerinin en önemli elemanlarından biri olan piktogramların iç mimariyle ilişkisi vurgulanmıştır. Çalışma sürecinde, çocuk mekânları ele alınarak ve bir örnek üzerinden yola çıkılarak bir ilkokul seçilmiştir. Çocuklarla gruplar halinde seminer, anket ve alan çalışması yapılmıştır. Yapılan çalışmalar, gözlemler ve değerlendirmeler sonucunda, çocuklar açısından iç mekânda piktogramların doğru konumlanması için hangi uygulama yolunun daha etkili olacağı belirlenmeye çalışılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Görsel İletişim, İç Mimari, Grafik Tasarım, Piktogram, Çocuk. tr_TR
dc.subject Visual Communication, Interior Architecture, Graphic Design, Pictogram, Children. tr_TR
dc.title İlk okul yapıları iç mekanlarında doğru yönlendirme için piktogramların konumlandırılması üzerine deneysel bir çalışma tr_TR
dc.title.alternative An experimental study on positioning and correct orientation of pictograms for interior of primary schools tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster