DSpace@İHÜ

Zorunlu eğitim süresinin iç müşteri görüşlerine etkisi: İstanbul ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tayfun, Onur
dc.date.accessioned 2022-04-07T07:26:42Z
dc.date.available 2022-04-07T07:26:42Z
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2777
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, zorunlu eğitim süresinin öğretmenlerin görüşlerine olan etkilerini ölçmektir. Bu bağlamda İstanbul ilinde öğretmenler üzerine bir çalışma yapılmıştır. Çalışmanın veri toplama yöntemi ankettir. Yüz yüze ve online anketler aracılığıyla toplam 408 öğretmene ulaşılmıştır. Anketlerin analizinde frekans dağılımı, bağımsız t-testi ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılmıştır. Çalışmanın en önemli sonucu, öğretmenler, zorunlu eğitim süresi arttıkça, sınıf geçmenin kolaylaştığını ve sınıfta kalmanın az olduğu bir eğitim sisteminin, kişilerin bilinçsiz meslek seçmelerine sebep olduğunu düşünmektedirler. The aim of this research is to measure the opinions of teachers for compulsory education. In this context, a study was conducted on teachers in Istanbul. The data collection method of the study is the questionnaire. A total of 408 teachers were reached through face-to-face and online questionnaires. Frequency distribution, independent t-test and one-way ANOVA tests were used in the analysis of the questionnaires. The most important results of the research; teachers think that as the duration of compulsory education increases, the transition to class becomes easier and the education system, in which the class is easy to pass, causes people to choose an unconscious profession. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Zorunlu Eğitim, Müşteri Memnuniyeti, İç Müşteri tr_TR
dc.subject Compulsory Education, Customer Satisfaction, Internal Customer tr_TR
dc.title Zorunlu eğitim süresinin iç müşteri görüşlerine etkisi: İstanbul ili örneği tr_TR
dc.title.alternative The effect of compulsory education period on internal customer opinions: İstanbul province case tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster