DSpace@İHÜ

Gsm operatörlerinin hizmet kalitesinin değerlendirilmesi: KTÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çelik, Pelin
dc.date.accessioned 2022-04-01T07:18:37Z
dc.date.available 2022-04-01T07:18:37Z
dc.date.issued 2012-05
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2674
dc.description.abstract Ekonomik ve teknolojik gelişmelerin yarattığı değişim ve küreselleşme sonucunda tüm sektörleri etkisi altına alan rekabet ortamı hizmet sektöründe de yaşanmaktadır. İşletmelerin bu rekabet ortamında var olabilmeleri için ürettikleri ürün ve hizmetlerin kaliteli olması çok önemlidir. Hizmet sektöründe yer alan işletmelerin rekabet üstünlüğü kazanabilmeleri ve sürekliliği için hizmet kalitesinin tanımlanması, ölçülmesi ve değerlendirilmesi büyük önem taşımaktadır.Bu çalışmada Türkiye'de faaliyet gösteren üç GSM operatörünün hizmet kalitesinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda öncelikle hizmet kalitesi boyutlarının önem dereceleri uzman gruba uygulanan anketler neticesinde Analitik Hiyerarşi Süreci yöntemi ile belirlenmiştir. Önem dereceleri belirlendikten sonra Karadeniz Teknik Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine uygulanan anketler doğrultusunda GSM operatörlerinin hizmet kalitesi çok kriterli karar verme tekniklerinden TOPSIS, ELECTRE I ve PROMETHEE yöntemleri ile değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre GSM operatörlerinin sıralanması sağlanmıştır. The competitive environment which affects all the sectors as a result of globalization and improvements created by technological, economic and change factors is experienced also in the service sector. Enterprises that want to exist in this competing ambiance have to produce products and service in quality. It is critically important to define, measure and assess the service quality to attain competitive advantage for the enterprises that take place in the service sector.In this thesis, the aim is to measure the service quality of the three GSM operators that rustle in Turkey. In this context, firstly level of significance of service quality dimensions are determined with the Analytic Hierarchy Process method as a consequence of the surveys which are applied to expert team. After the level of significance determined, as a result of the surveys that are applied to students at Karadeniz Tecnical University Faculty of Economics and Administrative Sciences, the service quality of GSM operators is assessed by TOPSIS, ELECTRE I and PROMETHEE methods which are widely used multi critearia decision methods. Accourding to the results GSM operators are ranked. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Hizmet Kalitesi, GSM Operatörleri, TOPSIS, ELECTRE I, PROMETHEE tr_TR
dc.subject Service Quality, GSM Operators, TOPSIS, ELECTRE I, PROMETHEE tr_TR
dc.title Gsm operatörlerinin hizmet kalitesinin değerlendirilmesi: KTÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi örneği tr_TR
dc.title.alternative Assessıng the servıce qualıty of gsm operators: case of KTÜ Faculty of Economıcs and Admınıstratıve scıences tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster