DSpace@İHÜ

Beton yol karışımındaki ince agreganın yüzey pürüzlülüğüne etkisinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karpuz, Orhan
dc.date.accessioned 2019-10-10T07:52:26Z
dc.date.available 2019-10-10T07:52:26Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/663
dc.description.abstract Bu tez çalışmasında beton yollarda, karışım içindeki kalker ve bazalt ince agrega özelliklerine bağlı olarak, yol yüzey pürüzlülüğünün, lastik tekerlek yükü altında aşınması araştırılmıştır. Lastik tekerleğin pürüzlendirilmiş beton yüzeye sabit düşey ve yatay gerilme uyguladığı bir aşındırma deney düzeneği geliştirilmiştir. Çalışmada kalker, %50 kalker + %50 bazalt ve bazalttan üç farklı incelik modülünde toplam dokuz beton karışımı hazırlanarak geliştirilen deney düzeneğinde aşınmaya tabi tutulmuştur. 0, 1000, 5.000, 25.000 ve 100.000 tekerlek geçiş sayılarında, beton numune yüzeyinin sürtünme katsayıları, iki boyutlu yüzey profilleri, tekerlek temas alanı içindeki temas noktalarının kapladığı alan yüzdesi ölçülmüştür. En fazla aşınma kaybı kalker karışımlarda, en az kayıp ise (% 50 bazalt + % 50 kalker) ve bazalt karışımlarda elde edilmiştir. Test sonuçları incelik modülü ile sürtünme katsayısı arasında kuvvetli bir ilişkinin olmadığını göstermiştir. Investigation of concrete pavement fine aggregate effects on texture abrasionIn this thesis stuy, the texture abrasion of concrete roads depending on the fine aggregates subjected to tire loads is investigated. A special designed abrasion test setup consisted of tire applying a constant lateral and vertical load on a textured concrete surface was developed. The mix paremeters subjetcted to loading in the test setup were limestone , (%50 limestone + %50 basalt) mix, and basalt fine aggregate. The three main mixes were also diveded and classified into 9 different mixes according to three types of finess modulus. The changes in the friction coefficient, two dimensional profile of the surface texture, and the contact points were measured under 0, 1000, 5.000, 25.000, 100.000 tire passes. It was concluded that, overall the mix with %50 limestone + %50 basalt and bazalt mix will give the best performanse against the concrete friction abrasion under tire loads. The test results showed that there is no strong relationship between sand fineness modulus and friction coefficient. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Beton Yol, İnce Agrega, İncelik Modülü, Aşınma, Pürüzlülük,Sürtünme Katsayısı, Temas Noktaları, Lazer Profilometre tr_TR
dc.subject Concrete Pavement, Fine Aggregate, Fineness Modulu, Abrasion,Friction Coefficient, Contact Points, Laser Profilometer tr_TR
dc.title Beton yol karışımındaki ince agreganın yüzey pürüzlülüğüne etkisinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of concrete pavement fine aggregate effects on texture abrasion tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster