Özet:
Hızlı kentleşme, nüfus artışı, ekonomik ve sosyal gelişmeye bağlı olarak artan kentsel hareketlilik, ulaşım talebini niceliksel ve niteliksel olarak artırmıştır. Kentte yaşayan insanlar, kentler büyüdükçe; daha yüksek kapasiteli, konforlu ve güvenli bir ulaşım hizmeti talep eder. Kent planlama süreçlerinin sağlıklı işlemediği, Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde, bu talebin düzenli bir şekilde karşılanamaması nedeniyle, sorunlar giderek ağırlaşmıştır. Kent içi ulaşım sorununa, sadece bir trafik sorunu olarak bakmak; plansız ve tutarsız ulaşım yatırımlarıyla günlük çarelere başvurmak, ciddi ve geri dönülemez yanlışlıklara neden olur. Ulaşım planlama çalışmalarının temelini, tutarlı ve gerçekçi çözüm arayışları oluşturur. Mevcut ve gelecekte ortaya çıkacak sorunlar, tek tek tespit edilir, sonra kaynakları en akıcı şekilde kullanarak bu sorunlar çözülür. Kentin ulaşım yapısıincelendikten sonra bu yapının gelecek yıllarda nasıl bir şekil alacağıtespitedilir. Çağdaşbir kent yaşamının en temel şartı, tüm toplum kesimlerinin bütün kentsel faaliyetlere hızlı, konforlu ve güvenli bir şekilde erişmesidir. Bunu sağlamanın yolu ise, mevcut sorunları geleceğe taşımadan, zamanında çözmektir. Çözümler geleceğe yönelik ve kalıcı tedbirler sağlamalıdır. Bu çalışmada amaç; Giresun kent içinde belirlenen en yoğun iki nokta arasındaki güzergahın, tasarım ve uygulama hatalarını saptamak, bu hataları planlı bir şekilde en az düzeye indirmek; böylece, yaya ve araç güvenliğini en üst düzeyde sağlamaktır.