DSpace@İHÜ

Mobilya sektöründe AHP ile yeni ürün geliştirme seçiminin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özen, Sezai
dc.date.accessioned 2022-11-22T12:00:25Z
dc.date.available 2022-11-22T12:00:25Z
dc.date.issued 2019-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5599
dc.description.abstract Yeni ürün geliştirme, firmaların gerek yerel gerekse de global pazarlarda rekabet üstünlüğü sağlayabilmek için tercih edebileceği stratejilerden biri olmadan öte, günümüzde bir zorunluluk halini almıştır. Bu çalışmada, firmaların yeni ürün geliştirme çalışmalarında izlemeleri gereken süreç incelenmiştir. Öncelikle yeni ürün kavramı ve yeni ürün geliştirmenin firmalar için önemi hakkında bilgiler verilmiş ve süreç teorik olarak anlatılmıştır. Tezin saha çalışması kısmında ise, Türkiye faaliyet gösteren büyük ölçekli Mobilya şirketleri ile anket çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Yeni bir ürünün başarılı olabilmesi için ürünün tüketiciler için fayda sağlamasının yanında, doğru pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve dolayısıyla pazarlama karması elemanları için doğru kararlar verilmesi gerekmektedir. Tüketici beklentilerinin ve tedarikçilerin bu stratejileri oluşturmada en önemli etkenlerden biri olduğu düşünüldüğünde, pazara sunulacak ürün için tüketicilerin satın alma kararlarına etki eden faktörlerin belirlenmesi oldukça önem kazanmaktadır. Yürütülen saha çalışmasında, Mobilya şirketlerinde üst düzey yöneticilerle gerçekleştirilen anketler soncusunda yeni ürün geliştirmeye etki eden faktörler belirlenmiştir. Sonuç olarak; ülkemizde faaliyet gösteren Mobilya şirketlerinde AHP yöntemi ile en uygun yeni ürün seçim sürecinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Belirlenen ana ve alt kriterler yardımıyla yapılan istatistiksel çözümleme ile yeni ürün geliştrme kriterleri sıralanmış ve mobilya fabrikası için uygun öneriler geliştirilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Mobilya Sanayi, Yeni ürün geliştirme, Çok Kriterli Karar Verme tr_TR
dc.subject Furniture Industry, New products developmen, Multi-criteria decisionmaking tr_TR
dc.title Mobilya sektöründe AHP ile yeni ürün geliştirme seçiminin değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative The evaluation of new products development in the furniture industry sector using analytic hierarchy process (AHP) tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster