DSpace@İHÜ

Eğitim yapılarındaki iç mekânların bilgisayar simülasyon yöntemi ile akustik açıdan incelenmesi, değerlendirilmesi ve düzenlenmesi: KTÜ örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kabil, Öznur
dc.date.accessioned 2022-11-07T07:39:17Z
dc.date.available 2022-11-07T07:39:17Z
dc.date.issued 2018-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5289
dc.description.abstract Eğitim yapılarına ait mekânlarda eğitimin kalitesi konuşmanın anlaşılabilirliği ile ilgilidir. Eğitimin ve öğretimin temel amacı olan bilgi aktarmanın hedeflendiği bu mekânlarda konuşmanın anlaşılabilirliğinin sağlanması göz ardı edilemez bir akustik konfor koşuludur. Bu tez çalışmasında, Trabzon İli, Karadeniz Teknik Üniversitesi Kanuni Kampüsü' nde yer alan toplam on dört adet derslik, amfi ve laboratuarların akustik konfor koşullarının belirlenebilmesi için bilgisayar simülasyon yöntemi kullanılmıştır. Yapılan çalışma dört bölümünden oluşmaktadır. Birinci bölümünde; literatür taraması yapılarak çalışmanın amacı, kapsamı ve yöntemi belirlenmiştir. İkinci bölümünde; çalışma kapsamındaki mekânların, bilgisayar destekli akustik simülasyonda kullanmak üzere 3D modellerinin oluşturulabilmesi için rölöveleri alınmış ve rölövelere göre hazırlanan 3D modeller ODEON V10 programına aktarılmıştır. Simülasyon programına aktarılan her bir mekân için ses kaynağı- alıcı ve yüzey malzemeleri ile ilgili kabuller yapıldıktan ve diğer gerekli veriler girildikten sonra program çalıştırılmıştır. Üçüncü bölümde; simülasyon sonucunda sesin nesnel parametrelerine ait değerler elde edilmiş ve bu parametreler optimum değer aralıkları ile karşılaştırılmıştır. İşitsel konfor koşulları yetersiz olan mekânlarda, sesin nesnel parametrelerine ait değerlerin optimum aralıklarda elde edilmediği yüzey malzemelerinde değişiklik yapılarak her bir mekân için çözüm önerileri geliştirilmiştir. Sesin nesnel parametrelerine ait optimum değerlerin elde edilmesi amacıyla bu çözüm önerilerine göre yeniden hazırlanan 3D modeller ODEON V10 programına aktarılarak simülasyon tekrarlanmıştır. Dördüncü bölümde ise çalışmaya ait sonuçlar ve öneriler belirtilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Akustik, konuşmanın anlaşılabilirliği, eğitim yapıları, simülasyon tr_TR
dc.subject Acoustics, intelligibility of speech, education buildings, acoustic simulation tr_TR
dc.title Eğitim yapılarındaki iç mekânların bilgisayar simülasyon yöntemi ile akustik açıdan incelenmesi, değerlendirilmesi ve düzenlenmesi: KTÜ örneği tr_TR
dc.title.alternative Acoustic analysis, evaluation and regulation of interior spaces of education buildings with computer based simulation method: case of KTU tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster