DSpace@İHÜ

Mimarlık eğitimi ve soyutlama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Nezor, Seda
dc.date.accessioned 2022-11-03T13:45:37Z
dc.date.available 2022-11-03T13:45:37Z
dc.date.issued 2011-01
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5249
dc.description.abstract İnsan, soyutlama eylemini yaşadığı çevre içerisindeki olay ve olguları anlaşılabilir kılmak için gerçekleştirir. Genel anlamda soyutlama, somuttan soyuta ilerlemek olarak tanımlandığında, soyutlamanın insanı somuttan, gerçekten uzaklaştırdığı düşünülmektedir. Oysa soyutlama insanı olay ve olguların özsel bilgisine ulaştırmakta, gerçekten uzaklaştırmanın aksine gerçeğe yaklaştırmaktadır. Çünkü soyutlama gerçekte yeniden somuta varmak ve somut bütünü parçalarında ve birbirleriyle olan ilişkileri içinde tümüyle kavramak için kullanılan bir yöntem; bir araçtır.Bu bağlamda, mimarın özgün tasarımlar yapabilmesi, yapılı veya fiziksel çevreye dair yararcı öngörülerde bulunabilmesi için soyutlama eylemini daha bilinçli bir şekilde gerçekleştirmesi gereğine inanılmaktadır. Mimarlık disiplini içerisinde yadsınamaz bir yere sahip olan soyutlama eyleminin mimarlık disiplinindeki gereğinin vurgulanması; yerinin ve türlerinin belirlenmesi önem kazanmıştır. Yapılan araştırmalar, mimarlık eğitiminin öğrenciler üzerinde değişim oluşturduğunu göstermektedir. Bu bağlamda yapılan çalışma, mimarlık eğitiminin soyutlama eylemi üzerinde bir değişim yaratıp yaratmadığı kurgusu üzerine odaklanmıştır.Yapılan çalışma üç aşamada ele alınmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde, genel anlamda, soyutlama kavramı ve ilişkili olduğu soyut ve somut kavramları tanımlanmış, soyutlama eylemi ile mimarlık disiplini ilişkilendirilmiştir. İkinci bölümde mimarlık öğrencilerinin soyutlama farklılıkları incelenmiştir. Mimarlık eğitimi sonunda yaşadıkları değişimleri ve soyutlama üzerinde etkili olabilecek kişisel niteliklerin öğrencileri hangi soyutlama türüne yönlendirdiğinin izlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda ?konut? kavramı özelinde yapılan pilot çalışmanın yöntemi açıklanmıştır. Son bölümünde ise çalışmanın bulguları ve sonuçları açıklanmıştır. Soyutlama eyleminin mimarlık öğrencilerine kazandırılacak bilinçle özü yakalayan, yaratıcı ve özgün tasarımlar ortaya çıkaracağına; bu tasarımların tasarımcının yaratıcı gücünü arttıracağına ve kullanıcılara farklı seçenekler sunacağına inanılmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Mimarlık Eğitimi, Soyut, Soyutlama, Algı. tr_TR
dc.subject Architectural Education, Abstract, Abstraction, Perception. tr_TR
dc.title Mimarlık eğitimi ve soyutlama tr_TR
dc.title.alternative Architectural education and abstraction tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster