DSpace@İHÜ

1839 - 1970 arası dönem içinde orta dereceli eğitim yapılarının irdelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tiryaki, Gürsu
dc.date.accessioned 2022-10-31T07:45:54Z
dc.date.available 2022-10-31T07:45:54Z
dc.date.issued 1988-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5173
dc.description.abstract Araştırma giriş bölümüyle birlikte dört ana bölümden oluşmaktadır. Girişde, genel anlamda ekonomi -toplum, toplum-eğitim ilişkileri kurularak, konunun' sınırlandırılmasında dikkate alman faktörler ve amaç ortaya konmakta, çalışmada iz lenecek yol belirtilerek bölüm sonlanmaktadır. ; Birinci bölümde, eğitim olgusunun genel olarak tanım lanması ve amaçları ortaya. konmakta, ikinci bölüme giriş oluşturacak klasik Osmanlı Devleti'nin ekonomik-toplumsal yapısı ana çizgileri ile belirlenmekte, dönemin eğitim düşüncesi ve orta dereceli eğitim yapıları anlatılmaktadır. İkinci bölümde, Tanzimat-Cumhuriyet arası dönemin eko nomik-toplumsal yapısı sorunları ile ortaya konmakta, çö züm olarak başvurulan Batılılaşma vurgulanarak eğitim sis temi, eğitim kurum ve yapıları anlatılarak örneklenmiştir. Cumhuriyet-1970 arası dönemin ekonomik-toplumsal yapılanmada getirdiği yenilikler, değişimler, bunların eğitime yansıması belirtilmekte,. eğitim düşünce ve binaları anlatıla rak örneklenmiştir. üçüncü bölümde, Tanzimat-1970 arası dönemde ekonomik ve toplumsal değişimler sonucu belirlenen eğitim düşünce sinin bina ölçeğine indirgenme biçimi değerlendirilmiştir. Sonuçta sorunların yoğun olduğu dönemlerde yapılardaki kar maşa anlatılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.title 1839 - 1970 arası dönem içinde orta dereceli eğitim yapılarının irdelenmesi tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster