Özet:
İnsanın yaşadığı toplum içinde değeri olan, yetenek, tutum ve davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tümü olarak tanımlanan eğitim, aileyle başlayıp okul ile devam etmektedir. Okul ile başlayan eğitim ve öğretim faaliyetlerinin en önemli amacı, çocukların ve gençlerin iyi insan ve iyi vatandaş olarak yetiştirilmesini sağlamaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için çocukların eğitim alacakları mekânların tasarlanması önemli hale gelmektedir. Bu mekânların tasarlanmasındaki önemli problemler; hızlı nüfus artışı ve buna bağlı olan hızlı kentleşmedir. Hızlı kentleşme ve nüfus artışı, okul alanlarının sağlıklı, ferah ve güvenilir alanlarda tasarlanmasını ayrıca mevcut eğitim alanlarının da uygunluğunun kontrol edilmesini zorunlu hale getirmektedir. Okul alanlarının planlanmasının tek bir karar verici tarafından yapılmayışı bu alanların oluşturulmasında çeşitli problemler meydana getirmektedir. Eğitim alanlarının planlanmasında karşılaşılan bu problemlerin mevcut yöntemlerle çözülemeyişi günün ihtiyaçlarını ve geleceğin planlanmasını zorlaştırmaktadır. Karşılaşılan güçlüklerin yönetilmesi ve gelecek planlamalarının da çağdaş, modern ve teknolojik yönetim tarzıyla yapılabilmesi için bir karar destek sistemi olan coğrafi bilgi sistemi teknolojilerinin okul alanlarının yönetiminde kullanılması birçok sorunun çözümüne katkı sağlayabilecektir. Bu çalışmada; okul alanları için uygulama alanındaki en uygun yerler analitik hiyerarşi yöntemi ve CBS entegrasyonu sağlanarak belirlenmiş ayrıca mevcut eğitim kurumlarının uygunlukları da incelenmiştir. Çalışma sonucunda, en uygun okul yerlerinin belirlenmesinde ve mevcut eğitim kurumlarının uygunluğunun tespitinde CBS'nin büyük kolaylık sağladığı görülmüştür.