Özet:
Gelişen araç teknolojisi ile artan donanım ve sensör sayısı araçlarda ağırlık problemine neden olmaktadır. Enerji Hattı Haberleşmesi (Power Line Communication, PLC) sistemlerinin araç içi doğru akım hatlarında kullanılması haberleşme kablolarından kaynaklı ağırlık ve maliyet problemlerini ortadan kaldırırken kablolu bir çözüm olarak harici frekans tahsisine ihtiyaç duymamaktadır. İletim hatlarında kullanımın dışında PLC sistemleri araç içi haberleşme yöntemlerine bir alternatif olarak gösterilmektedir. Bu çalışmada araç içi PLC sistemlerinin performansını önemli ölçüde düşüren dürtüsel gürültünün Dikgen Frekans Bölmeli Çoğullama (Ortogonal Frequency Division Multiplexing, OFDM) tabanlı yöntemler ile azaltılması sağlanmıştır. Dürtüsel gürültünün azaltılması için literatürdeki sıfırlama-kırpma yöntemleriyle birlikte boş alt taşıyıcı yardımlı ve yardımsız yöntemler simüle edilmiştir. Çalışmada gürültülü işaretin sıfırlanması, kırpılması veya her ikisinin kullanılması ile gürültüyü azaltmayı sağlayan yöntemlerle birlikte boş veya dolu alt taşıyıcılar üzerinden elde edilen gürültü ifadesinin alınan işaretten çıkarılması ile yapılan gürültü bastırma yöntemleri karşılaştırılmaktadır.