Özet:
Günümüzde öğretmenlerin öncelikli olarak teknolojik becerilere sahip olmaları, sonrasında ise teknolojinin eğitim ortamlarında kullanılmasına yönelik bilgi birikimine sahip olmaları beklenmektedir. Son yıllarda ortaya atılan Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi yaklaşımı bu anlamda öğretmen adaylarının eğitimlerinde gittikçe önem kazanmaktadır. Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisini geliştirmeye yönelik birçok etkinlik hizmet öncesi dönemde uygulanmaya başlanmıştır. Bu çalışmada eğitim fakültelerinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunlarının teknolojinin öğrenme süreciyle bütünleştirilmesi kapsamında öncü olarak nitelendirilmelerinden yola çıkarak, bu bölüm mezunlarının sınıf öğretmenliği programındaki öğretmen adaylarına teknoloji danışmanlığı yapacağı işbirliğine dayalı bir süreç yürütülmüştür. Böylece karşılıklı etkileşimler sayesinde sınıf öğretmenliği programındaki öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi açısından gelişim göstermeleri beklenmiştir. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretmen adaylarının ise bu süreç sayesinde teknolojinin öğrenme süreciyle bütünleştirilmesi bağlamında kendilerine yüklenen rolleri daha net olarak algılayabilecekleri düşünülmüştür. Yürütülen araştırma özel durum çalışması olarak planlanmıştır. Teknolojinin öğrenme süreciyle bütünleştirilmesine dayanan işbirliği sürecinde adaylar, öğretmenlik uygulaması kapsamında sınıf öğretmenliği programındaki öğretmen adaylarının anlatacağı teknoloji destekli dersleri birlikte tasarlamışlardır. Böylece öğretmenlik uygulaması kapsamında sınıf öğretmenliği programındaki öğretmen adaylarına teknoloji destekli öğrenme deneyimleri sağlanmıştır. Sonuç olarak öğretmenler arası yaşanan bu iletişim sayesinde, sınıf öğretmenliği programındaki öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi düzeylerinde olumlu bir artış görülmüştür. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğretmen adayları ise yürütülen sürece ilişkin ileride üstleneceği teknolojinin öğrenme süreciyle bütünleştirilmesi anlamında rollerinin ne olacağını konusunda somut deneyimler yaşayarak farkındalık geliştirmiştir. Teorik bilgilerin karşılıklı tartışmalar ve paylaşımlar yoluyla uygulamaya dönüştürülmesinde yaşanan etkileşim ve deneyimler bu sonuca etken olarak görülmektedir.