Özet:
Bu çalışmanın amacı ilk ve ortaokul öğretmenlerinin teknoloji korku düzeylerinibelirlemektir. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin cinsiyet, yaş, kıdem, bilgisayar sahipliği,bilgisayar kullanım süresi, bilgisayar deneyimi ve teknoloji kullanımı konusunda alınanhizmet içi eğitim değişkenleri açısından teknoloji korkusu bileşenleri incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini, Rize İlinde, 34 farklı ilk ve ortaöğretim okulunda görevyapan (n=512), 271 erkek (%52,9) ve 241 bayan (%47,1 ) öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmada, bilgisayar öğrenme kaygısı, tüketici teknoloji kaygısı ve gözlemlenebilenöğrenme kaygısı alt faktörlerinden oluşan bilgisayar kaygı ölçeği, negatif bilgisayartutumu, pozitif bilgisayar tutumu ve geleceğe yönelik bilgisayar tutumu alt faktörlerindenoluşan bilgisayar tutum ölçeği ve negatif bilgisayar düşüncesi, pozitif bilgisayar düşüncesive bilgisayar eğlencesi alt faktörlerinden oluşan bilgisayar kullanımına yönelik düşünceölçeği kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek amacıylakişisel özellikler ölçeği kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin %62'sinin teknoloji korkusunasahip olduğu, cinsiyet, yaş, bilgisayar kullanım sıklığı ve bilgisayar deneyimi bilgisayarkaygısı ve kullanımına yönelik düşünceler üzerinde anlamlı farklılık ortaya koyduğu tespitedilmiştir. Öğretmenlerin büyük çoğunluğunun bilgisayara sahip olmasına rağmen budurum onların teknoloji korkusu bileşenleri olan bilgisayar kaygısı, düşüncesi ve tutumlarıüzerinde etkisi olmadığı gözlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin bilgi iletişim teknolojilerikonusunda almış oldukları hizmetiçi eğitimin bilgisayar kaygı, tutum ve bilgisayarkullanımına yönelik düşüncelerini etkilemediği tespit edilmiştir.Öğretmenlerin bilgisayar kullanım düzeylerinin gelişmesi için beklenilmemeli, gereklieğitim, seminer ve kurslara katılımını sürekli takip edilmesinin yanında okullarda eğitimteknolojilerinin etkili bir şekilde kullanılıp kullanılmadığının araştırılması yapılıp, buteknolojilerin kullanılmasını engelleyen faktörler ortaya çıkarılmalıdır. Öğretmenleregerekli lojistik desteğin yanında bu teknolojilerden korkmamaları yönünde onlarapsikolojik olarak da desteğin verilmesi önerilmektedir.