Özet:
Bu araştırmanın amacı, geliştirilen bilgisayar destekli İngilizce telaffuz öğretim materyalinin öğrencilerin telaffuz becerilerine etkilerini, yabancı dil uzmanlarının ve İngilizce öğretmen adaylarının, bilgisayar destekli İngilizce telaffuz öğretim materyaliyle ilgili algı ve görüşlerini ortaya koymaktır.Veriler İngilizce öğretmenleri, yabancı dil uzmanları ve İngilizce öğretmeni adaylarından araştırmacı tarafından hazırlanan ihtiyaç analizi anketi ile mülakatlardan ve deneysel çalışma içerisinde öğrencilerin telaffuz becerilerini ölçmede kullanılan gözlem formundan elde edilmiştir. Materyalin etkililiğini tespit etmek amacıyla oluşturulan 3 deney ve 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Bu deney ve kontrol grupları 35 kız 20 erkek toplam 55 Üniversite Lisans hazırlık sınıfı öğrencilerinden oluşturulmuştur. Deney gruplarından birincisi, uygulama öğretmeni eşliğinde geliştirilen materyal ile sınıf ortamında telaffuz etkinliklerine katılmıştır. İkinci deney grubu ise geleneksel yaklaşımların kullanıldığı sınıf içi telaffuz etkinliklerine katılmıştır. Üçüncü deney grubu ise geliştirilen materyalle, informal ortamlarda bireysel telaffuz etkinlikleri yürütmüşlerdir.Araştırma bulgularına göre, geliştirilen bilgisayar destekli İngilizce telaffuz öğretim materyaliyle telaffuz öğretimi yapılan deney grubu öğrencilerinin telaffuz becerileri diğer kontrol ve deney grubu öğrencilerine göre anlamlı ölçüde artış göstermiştir. Ancak telaffuz becerilerindeki artış ile öğrenci cinsiyetleri arasında bir ilişki bulunamamıştır. Yabancı dil uzmanları ve İngilizce öğretmen adayları geliştirilen materyalin bu alanda kullanılabilecek nitelikli bir materyal olduğunu belirtmişlerdir.Öğrenme becerisini kazanan öğrenciler bir konuda belirli bir seviyeye ulaştıktan sonra, artık kimseye ihtiyaç duymadan bireysel ihtiyaçları ve hedefleri doğrultusunda gelişimlerini sürdürebilirler. Araştırmanın uygulama sürecinde geliştirilen bilgisayar destekli İngilizce telaffuz öğretim materyalinin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin, İngilizce telaffuz konusunda bu beceriyi kazandıkları gözlenmiştir. Yürütülen uygulama süreci sonunda, diğer deney ve kontrol grubu öğrencilerinde ise bu beceri ortaya çıkmamıştır