Özet:
Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerine yönelik İngilizce dersi için hazırlanan web tabanlı öğrenme materyalinin İngilizce eğitimindeki etkilerini araştırmaktır. Web tabanlı öğrenme materyali İngilizce derslerine ek kaynak olarak kullanıldı. Web tabanlı dil öğrenme materyali internet teknolojileri ile inglizce derslerine kaynak olması için araştırmacı tarafından geliştirildi. Veriler 3 ilde 9 farklı ilköğretim okulundaki 25 öğretmen ve 140 öğrencide araştırmacı tarafından hazırlanan teknoloji ve ingilizce öğrenmeye karşı tutum, ihtiyaç analizi anketleri, İngilizce öğretmenleriyle yapılan mülakatlar ve öğrenci başarı notlarıyla elde edilmiştir. Yarı deneysel çalışma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada elde edilen veriler araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları göstermiştir ki hazırlanan web tabanlı dil öğretim materyali öğrencilerin derslerindeki başarılarını arttırmış, teknoloji ve ingilizce derslerine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilemiştir. Öğretmenler web tabanlı ingilizce öğretim materyalinin ihtiyaç duydukları çoklu öğrenme ortamlarına sahip olduğunu, rahat kullanıldığını ve İngilizce müfredatına uygun olarak hazırlandığı için ingilizce derslerinde karşılaştıkları kaynak problemlerine çözüm olacağını belirtmişlerdir. Öğrenciler İngilizce derslerinde web tabanlı dil öğretim materyalini kullanarak daha başarılı olduklarını belirtmiş ve materyali eğlenceli olarak değerlendirmişlerdir.