DSpace@İHÜ

İlköğretim 6. sınıf uzayı keşfediyoruz ünitesinin etkileşimli video destekli öğretimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirkan, Sema Nur
dc.date.accessioned 2022-05-10T10:41:37Z
dc.date.available 2022-05-10T10:41:37Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3429
dc.description.abstract Bu çalışma, Fen ve Teknoloji dersinde etkileşimli video kullanılarak Fen ve Teknoloji dersi 6. sınıf Uzayı Keşfediyoruz ünitesinin öğretilmesinde kullanılabilecek çoklu ortamı destekleyen bir materyalin geliştirilmesi ve bu materyalin farklı yöntemlerle sunulmasının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada ilköğretim Fen ve Teknoloji 6. sınıf Uzayı Keşfediyoruz ünitesini içeren bir etkileşimli video materyali hazırlanarak dört farklı sınıfa sunulan materyal Trabzon Hasan Ali Yücel İlköğretim Okulunda uygulandı. Öğrencilerin etkileşimli videoyu sınıfça kullanması, öğretmenin etkileşimli videoyu yardımcı öğretim materyali olarak kullanması, öğrencinin bilgisayar başında bireysel öğrenmesi ve öğrencinin bilgisayar başında küçük gruplarla öğrenmesi şeklinde 4 grup oluşturuldu. Toplam 103 öğrenciden sınıf içi gözlemler ve anketler kullanılarak nitel ve nicel veriler toplandı. Oluşturulan grupların Fen ve Teknoloji dersi 1. yazılı değerlendirme sonuç ortalamaları grupların birbirine yakın düzeyde olduklarını göstermektedir. Başlangıçta gruplar birbirleriyle karşılaştırıldığında başarı ve tutum yönünden en yüksek ortalamaya etkileşimli videonun öğretmen tarafından öğretim materyali olarak kullanıldığı grup sahipti. Bu çalışma ile etkileşimli videonun farklı şekillerde kullanılması öğrencilerin başarıları ve tutumları üzerinde manidar bir etki oluşturmadığı tespit edildi. Bunun nedenleri öğrencilerin farklı bir ortamda, alışık olmadıkları şekilde ders işlemeleri, öğrenmelerini destekleyici kağıt üzerinde ek materyallerin olmayışı, öğrendiklerini tekrar etme olanaklarının olmaması, uygulamaların uzun süreli uygulanmamasıdır. Farklı yöntemlerle öğrenme gerçekleştiren öğrencilerin büyük bir çoğunluğu yapılan uygulamaları güzel bulduklarını ve diğer derslerde de aynı uygulamaların yapılmasını değerlendirme formlarına verdikleri açık uçlu cevaplarda belirtmiştir. Öğrenme ortamını zenginleştiren, öğrenci motivasyonunu artıran ve öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen etkileşimli video derste öğrenciler tarafından kullanılmalıdır. Etkileşimli videoya yönelik öğretim materyallerinin sayısı artırılmalıdır. Etkileşimli videoyla konu öğretimi dijital ortamda sınırlı kalmamalı, yazılı materyallerle de desteklenmelidir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Bilgisayar Destekli Öğretim, Etkileş Video, Çoklu ortamimli tr_TR
dc.subject Computer Based Learning, İnteractive Video, Multimedia tr_TR
dc.title İlköğretim 6. sınıf uzayı keşfediyoruz ünitesinin etkileşimli video destekli öğretimi tr_TR
dc.title.alternative Teaching the "discovering the space" subject of 6 th class of primary education using interactive video tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster