DSpace@İHÜ

Matematiksel denklem ve ifadelerin bilgisayar ortamında grafikleştirilerek öğretilmesinin eğitime katkıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Abdüsselam, Mustafa serkan
dc.date.accessioned 2022-05-10T10:34:19Z
dc.date.available 2022-05-10T10:34:19Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3427
dc.description.abstract Teknolojinin gelişimi birçok alanda olduğu gibi matematik öğretimi alanında daetkisini göstermektedir. Bilgisayar ortamında matematik öğretimi gerçekleştirebilmekamacıyla birçok mikrodünya hazırlanmıştır. Bu çalışmada oluşturmacı yaklaşım izlenmişolup, matematiksel ifadelerin çalışma yapraklarıyla desteklenerek, hem cebirsel hem degrafiksel olarak (1B, 2B, 3B türlerini içeren ?Sihirbaz Menüsü? yardımıyla) sunulmasıamaçlanmıştır. Program, hazırlanmış simgelerden, formül hesaplamalarından,sınıflandırılmış 1B, 2B, 3B grafiklerden, cebirsel fonksiyonlar ve bilgisayar ortamındaöğrencilerin kendi oto kontrolleriyle uygulayabilecekleri trigonometrik ifadelerdenoluşmaktadır. Öğrencilerin girdiği verilerle istenilen çizimler oluşturulabilmektedir.Çalışmada denklemlerin analizi ve grafiklerin elektronik ortama taşınmasıaçıklanmaktadır. Program Delphi yazılım geliştirme ortamıyla oluşturulmuştur.Yazılım tasarımı öncesinde 20 matematik öğretmenine ve 20 öğrenciye ihtiyaçanalizi anketi uygulanmıştır. Anket bulgularının yorumlanması neticesinde; matematiköğretmenlerinin çoğunluğu, matematik alanında bir matematik yazılımının gerekliliğihususunda görüş ifade etmişlerdir. Bu yazılım hedef kitlenin beklentileri ve önerileridoğrultusunda geliştirilmiştir. Yazılımda üzerine yazı yazılabilen, matematiksel ifadelergirilerek grafiklerin çizilebileceği ve bunların kontrol edilebileceği bir alanoluşturulmuştur. Ayrıca hesap makinesiyle hesaplamaların yapılabileceği, kullanıma hazırcebirsel ve trigonometriksel ifade ve simgelerin kullanabileceği bir ortam geliştirilmiştir.Yazılım da DELPHİ dili ve PARADOX veri tabanı kullanılmıştır.Çalışmada deney ve kontrol grupları oluşturulmuş olup, çalışma sonunda deneygrubunun daha başarılı olduğu gözlenmiştir. Öğrencilere; yazılımı değerlendirme, BDMÖanketi uygulanmış, matematik öğretmenlerine ise; BDMÖ anketi ile yazılımın müfredata,programa, biçime, öğretime uygunluğunu ölçme anketleri uygulanmıştır. Geliştirilenyazılımının değerlendirme sonuçları olumlu olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Bilgisayar Destekli Öğretim, Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Mikrodünyalar, Denklem Analizi, Grafik Çizimi. tr_TR
dc.subject Computer Assisted Instruction, Computer Assisted Math Teaching, Microworlds, Constructive Approach, Analaysis of Aquations, Drawing Graphs. tr_TR
dc.title Matematiksel denklem ve ifadelerin bilgisayar ortamında grafikleştirilerek öğretilmesinin eğitime katkıları tr_TR
dc.title.alternative The contribution of teaching mathematical equation and expressions by using computer graphics to education tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster