DSpace@İHÜ

“Trabzon’da Meşveret” Gazetesi'ndeki Reklamlar Üzerinden Trabzon'un Sosyal Ekonomik ve Kültürel Analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öksüz, Melek
dc.date.accessioned 2022-04-29T11:14:24Z
dc.date.available 2022-04-29T11:14:24Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3293
dc.description.abstract Sanayi Devrimi sonrasında Avrupa’da meydana gelen ekonomik gelişmeler toplumların tüketim alışkanlıklarının değişmesinde etkili olmuştur. Her alanda ürün ve hizmetlerin çeşitliliği artmıştır. Bu ürünlerin geniş kitlelere ulaştırılması meselesi ister istemez reklam olgusunu ortaya çıkarmıştır. Tüketim toplumunun oluşumundaki en etkili araçlarından biri olan reklamın, Osmanlı ülkesinde yazılı basında yaygın olarak kullanılması gazetelerin sayısının artması ile eş zamanlı olarak gelişmiştir. 19. yüzyıldan itibaren çıkarılan ulusal ve yerel gazetelerin sayısında II. Meşrutiyet sonrasında belirgin bir artış gözlemlenirken; gazete sayfalarındaki reklamların da çeşitlenmesi söz konusu olmuştur. Bu çalışmada, Trabzon’da yayımlanan “Trabzon’da Meşveret” gazetesindeki reklamlar incelenerek 20. yüzyıl başlarında Trabzon’un tüketim alışkanlıkları, ekonomik, sosyal ve kültürel yapısı reklamlar üzerinden değerlendirilmeye çalışılmıştır tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz İncelemeleri Dergisi tr_TR
dc.subject Trabzon’da Meşveret Gazetesi, Reklam, Tüketim Toplumu tr_TR
dc.subject Trabzon’da Meşveret newspaper, Advertisement, Commercials, Consumer society tr_TR
dc.title “Trabzon’da Meşveret” Gazetesi'ndeki Reklamlar Üzerinden Trabzon'un Sosyal Ekonomik ve Kültürel Analizi tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.sayiNo.sayiNumber 24 tr_TR
dc.ciltNo.ciltNumber 12 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster