DSpace@İHÜ

Alışveriş bağımlılığına etki eden demografik faktörler ve sosyal aktiviteler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ölçün, Aslı
dc.date.accessioned 2022-04-28T12:30:05Z
dc.date.available 2022-04-28T12:30:05Z
dc.date.issued 2017-05
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3255
dc.description.abstract Alışveriş bağımlılığı" konsepti ülkemizde yeni yeni yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu sebeple hakkında çok fazla araştırmanın bulunmadığı bu konuya bu araştırma ile katkı sağlanmak istemiştir. Genellikle yapılan araştırmalar yurtdışında yapılmış olup, tek bir demografik özelliğe odaklanılmıştır. Türkiye'de geniş çaplı bir araştırmanın yapılmaması sebebiyle bu araştırmada bütün demografik özellikler ve buna ek olarak sosyal aktiviteler incelenmiştir. Anket ile yapılan araştırma Trabzon ilinde 350 kişiye uygulanmış veriler IBM SPSS 20.0 istatistiksel analiz programı ile analiz edilerek sonuçları yorumlanmıştır. Bulunan sonuçlara göre, demografik özellikler içerisinden cinsiyet, eğitim durumu, meslek ve medeni durumdan fark çıkmıştır. Fakat sosyal aktiviteler içerisinden herhangi bir farklılık çıkmamıştır. Çoğunlukla fark çıkan faktörler ise, alışveriş yapma ve para harcama sıklığı ve alışverişten alınan haz faktörüdür. Buradan hareketle alışveriş sonrası araştırmaya katılan çoğu tüketicinin herhangi bir suçluluk hissetmediği sonucuna ulaşılabilir. Anahtar Sözcükler: Bağımlılık, Alışveriş Bağımlılığı, Tüketici, Tüketici Satın Alma Davranışı, Demografik Özellikler ve Sosyal Aktiviteler The concept of "Compulsive Buying" has just begun to spread in our country. For his reason, this research wants to contribute to the subject that does not have research about it. Generally, researches have been done abroad and focused on only one demographic characteristic. Because of the lack of extensive research in Turkey, all demographic characteristics and social activities have been examined and investigated in this research. Survey was applied to 350 people in Trabzon city and the results were analyzed by using IBM SPSS 20.0 statistical analysis program. According to the results, demographic characteristics differed from gender, educational status, occupation and marital status. But there is no difference in social activities. The most notable factors are the frequency of shopping and spending and the pleasure factor from shopping. From here it is possible to reach the conclusion that most consumers who participate in the post-shopping survey do not feel any guilt. Keywords:Addiction, Compulsive Buying, Consumer, Consumer Buying Behaviour, Demographic characteristics and Social Activities. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Bağımlılık, Alışveriş Bağımlılığı, Tüketici, Tüketici Satın Alma Davranışı, Demografik Özellikler ve Sosyal Aktiviteler tr_TR
dc.subject Addiction, Compulsive Buying, Consumer, Consumer Buying Behaviour, Demographic characteristics and Social Activities tr_TR
dc.title Alışveriş bağımlılığına etki eden demografik faktörler ve sosyal aktiviteler tr_TR
dc.title.alternative Demographic characteristics and social activities that affect compulsive buying tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster