DSpace@İHÜ

Trabzon ilinde faaliyet gösteren marketlerde hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Mahmadaliev, Nasriddin
dc.date.accessioned 2022-04-28T12:05:08Z
dc.date.available 2022-04-28T12:05:08Z
dc.date.issued 2017-05
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3244
dc.description.abstract Müşteri memnuniyeti müşteriler tarafından satın alınan ürünlerin kullanımından sonra pozitif hisler ortaya çıkarması ve bu seviyenin korunmasıyla tatmin sağlanması müşteri memnuniyeti olarak tanımlanmaktadır. Bu doğrultuda hizmet kalitesi ise müşterilerin beklentilerini en iyi şekilde karşılamaktır. Bu çalışmada hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti arasındaki ilişki ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda Trabzon ilinde faaliyet gösteren marketler üzerine bir araştırma yapılmıştır. Yapılan araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket uygulanmıştır. 474 kişi üzerinde uygulanan anket sonuçlarına göre katılımcıların market seçiminde en etkili faktörlerin ücretlerin uygunluğu ve personel davranışları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Hizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti, Trabzon, Market Customer satisfaction is defined as ensuring positive feelings after the use of the products purchased by the customers and ensuring satisfaction by protecting this level. The quality of service in this content is to meet the expectation of the customers in the best way. In this study, the relationship between service quality and customer satisfaction has been tried to be revealed. A research was conducted on the markets operating in Trabzon. A questionnaire was applied as a method of data collection in the survey conducted. According to the results of the survey conducted 474 people, it was concluded that the most effective factors in the market selection of the participants were the affordability of the prices and the personnel behaviors. Keywords: Quality of Service, Customer Satisfaction, Trabzon, Market tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Hizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti, Trabzon, Market tr_TR
dc.subject Quality of Service, Customer Satisfaction, Trabzon, Market tr_TR
dc.title Trabzon ilinde faaliyet gösteren marketlerde hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative A research on sevice quality and customer satisfaction in markets operating in Trabzon province tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster