DSpace@İHÜ

Tüketicilerin demografik özelliklerine göre duyusal pazarlama anlayışları: Üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Matayeva, Gulzhazira
dc.date.accessioned 2022-04-28T10:34:54Z
dc.date.available 2022-04-28T10:34:54Z
dc.date.issued 2018-04
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3224
dc.description.abstract uyusal pazarlamanın günümüzdeki gelişimi, beş duyunun bir şirketin pazarlama stratejisinin ve taktiklerinin merkezinde olacağı yeni bir pazarlama döneminin ortaya çıkışını göstermektedir. Tekstil sektöründe mağazaların hoş kokuları, iyi tasarımı, ışığın parlaklığı, müziğin ses yüksekliği, kumaşın yumuşaklığı, duyguları ve davranışları etkilemektedir ve tüketiciyle iletişime geçme uzun vadede markaya fayda sağlama noktasında en önemli unsurlardandır. Bu çalışmada kolayda örnekleme yöntemi kullanarak Trabzon ilinde tekstil sektöründe faaliyet gösteren mağazalardan alışveriş yapan KTÜ öğrencilerinden yaptıkları tekstil mağaza аlışvеrişinе dаir çalan müziklerin satın aldığı ürünlere, mağaza kokusunun, mağaza tasarımında renkler, ışıklandırma, ürünü deneme fırsatı, sıcaklık derecesi üzerindeki etkilerin neler olduğu araştırılmıştır. Araştırma ana kütlesini, Trabzon ilinde tekstil sektöründe faaliyet gösteren mağazalardan alışveriş yapan KTÜ öğrencilerden oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak anket tercih edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler IBM SPSS 21 programıyla analiz edilmiştir. Birinci elden, yüz yüze kişisel görüşme yaparak, toplam 277 kişi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır The current development of sensory marketing demonstrates the emergence of a new marketing era in which the five senses will be at the center of its marketing strategy and tactics. In the textile industry, nice smell in store, good design, bright light, sound of music, softness of fabric, feelings, behaviors, and communication with consumers is the most important factor that benefiting brand in the long term. In this study, it was investigated that there are effects of colors, music, smell, lighting, product testing, and temperature grades on the products purchased by the students of KTÜ who are shopping in the textile sector in the province of Trabzon. The study is composed of KTÜ students who are shopping in the stores of textile sector in Trabzon. Questionnaire was preferred as data collection method. The data obtained in the study were analyzed using the IBM SPSS 21 program. A total of 277 persons were interviewed by first-hand, face-to-face personal interview. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Duyusal Pazarlama, Tüketici Davranışları, Mağaza, Duyular. tr_TR
dc.subject Sensory Marketing, Consumer Behavior, Store, Sense. tr_TR
dc.title Tüketicilerin demografik özelliklerine göre duyusal pazarlama anlayışları: Üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative nderstanding of sensory marketing according to demographic characteristics of consumers: An application on university students tr_TR
dc.type Video tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster