DSpace@İHÜ

Turizm şirketlerinin hizmet kalitesinin değerlendirilmesi: Trabzon ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bektash, Elnara
dc.date.accessioned 2022-04-28T09:54:49Z
dc.date.available 2022-04-28T09:54:49Z
dc.date.issued 2018-04
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3218
dc.description.abstract Günümüz koşullarında rekabet gittikçe artmakta ve işletmelerin performans değerlendirmeleri büyük önem kazanmaya devam etmektedir. İşletmelerin varlığını sürdürebilmeleri için doğru kararlar vermeleri gereklidir. Çоk kritеrli kаrаr vеrmе уöntеmlеri bu amaç doğrultusunda geliştirilmiştir. Bir belirsizlik durumunda karar vericilerin daha doğru, güvenilir ve hızlı karar vermelerini çok kriterli karar verme yöntemleri sağlamaktadır. Bu çаlışmаdа, Trabzon'da faaliyet gösteren turizm şirketlerinin hizmet kalitesinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda AHP ve TOPSIS tekniklerinden faydalanılmıştır. Bu iki yöntem Excell ve SuperDecisions programları kullanılarak çözülmüştür. Ana ve alt kriterlerin önem derecelerinin belirlenmesi amacıyla AHP yöntemi, turizm şirketlerinin performans skorlarına göre sıralanması amacıyla ise TOPSIS yöntemi kullanılmıştır. In today's competitive environment, the measurement and evaluation of business performances is of great importance. Nowadays, in order for a business to survive, right decisions must be made. Multi-criteria decision making methods were developed to serve this purpose. They enable decision-makers to make accurate, reliable, and fast decisions in the uncertain environment. In this study, AHP and TOPSIS techniques were used to evaluate the service quality of tourism companies in Trabzon. These two methods have been solved using Excel and SuperDecisions programs. The AHP method was used for determining the degree of importance of main criteria and sub-criteria, while the TOPSIS method was used to rank tourism companies tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Turizm Şirketler, Hizmet Kalitesi, AHP, TOPSIS tr_TR
dc.subject Tourism Companies, Quality of Service, AHP, TOPSIS tr_TR
dc.title Turizm şirketlerinin hizmet kalitesinin değerlendirilmesi: Trabzon ili örneği tr_TR
dc.title.alternative The evaluation of service quality provided by the tourism companies: The case of Trabzon tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster